Orice afacere are nevoie de o mână de ajutor. Fie că e un mic boutique sau ceva cu pretenții mai mari, orice afacere trebuie să îndeplinească cerințele legale și să-și crească profitul cu ajutorul diverselor tehnologii disponibile. Despre zona de retail și serviciile Telekom pentru afaceri am stat de vorbă cu Dania Șelaru, Director Vânzări Conturi Strategice, Telekom Romania.
1. Ce servicii are Telekom pentru zona de retail?
Aș spune, fără lipsă de modestie, că avem în portofoliu orice serviciu telecom sau din zona IT&C necesare pentru dezvoltarea unei astfel de afaceri. Concret, vorbim de servicii de bază precum cele de voce fixă și mobilă, internet, sau Managed Wi-Fi, Managed VPN, Clear Channel și Net Business. Managed Wi-Fi este o soluție profesională de acces wireless destinată retailerilor ce doresc să ofere acces internet Wi-Fi clienților sau angajaților. Soluția este scalabilă, putând acoperi de la un spațiu mic până la un hypermarket, iar costurile acesteia includ proiectarea și implementarea rețelei Wi-Fi. Pentru că un retailer are un mare trafic de date pe care îl rulează intern, între punctele de lucru, dar pe care vrea să îl știe protejat, furnizăm Managed VPN.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cum foarte multe dintre operațiuni se mută în zona cloud pentru că scutesc un client de o investiție inițială și în plus nu presupun instalare de aplicații, iar accesul se face de pe orice dispozitiv conectat la internet, suntem prezenți și pe acest segment. Oferim de exemplu Office 365. Dacă businessul respectiv are servicii integrate de la noi, împreună cu Office 365 primește gratuit și acces la 1 TB de spațiu de stocare securizat, certificat ISO.
Revenind la cloud, retailerii mici pot opta și pentru aplicații de facturare, de vânzare mobilă, de planificare și gestionare a relației cu clienții sau chiar de gestionare a informațiilor de natură juridică și financiară. Concret, cu Smart Bill Cloud, o companie poate emite facturi, chitanțe, avize, bonuri fiscale, registre de casă, rapoarte de pe orice dispozitiv. Sedona Mobile POS, o aplicație software care se poate instala pe tablete și smartphone-uri cu iOS sau Android, permite utilizarea sistemului dispozitiv-soft ca punct de vânzare mobil, accesibil din orice zonă. Dacă o companie mică vrea, de exemplu, să afle date despre datoriile, procesele, incidentele de plată sau despre diverși indicatori financiari ai unor parteneri, poate cumpăra TopChecks, o soluție software care oferă astfel de informații și pe care o avem în portofoliu.
Pentru planificarea resurselor unui retailer, incluzând contabilitatea, stocurile, personalul, salarizarea, diverse aspecte financiare, precum și pentru gestionarea relației cu clienții avem în portofoliu Cloud ERP (Enterprise Resource Planning) &CRM (Customer Relationship Management).
În zona serviciilor de găzduire a datelor putem oferi atât colocare de servere, cât și servicii de servere virtuale, data center virtual, stocare de date, mergând până la cloud virtual privat. Data centerele păstrează datele în siguranță chiar în caz de dezastre naturale pentru că sunt prevăzute cu un sistem de redundant și sunt distribuite geografic în București și Brașov.
CITEȘTE ȘI Machine to machine, tehnologia care ne va îmbunătăți viața, dacă vom avea curaj să o acceptăm2. Care sunt cei mai mari clienți pe care îi aveți în retail și ce servicii Telekom folosesc aceștia?
Lucrăm cu toți jucătorii de top din segmentele food, pharma și electronice.
3. Ce tehnologii pot folosi retailerii pentru fidelizarea clienților și creșterea vânzărilor?
Una dintre cele mai noi servicii lansate de companie, care poate deveni vitală pentru retaileri , este Telekom Managed Wi-Fi, o soluție completă, bazată pe echipamente Cisco, eficientă atât în birouri, cât și în spatii publice mai vaste. Vizitatorii magazinelor beneficiază de acces gratuit la Internet, iar firmele pot extrage date relevante pentru afacerile lor în funcție de traficul efectuat. De exemplu, directorul unui magazin poate afla de câte ori i-a trecut pragul un client și ii poate face oferte de fidelizare. De asemenea, clienții pot identifica raioanele care prezintă mai puțin interes și își pot reconsidera strategia de aranjare a rafturilor în funcție de informațiile obținute.
Soluția oferă date și despre zonele cu traficul cel mai intens, în funcție de intervalele orare, putând fi folosită de oamenii de marketing pentru a dezvolta campanii și promoții mai eficiente. Aceste informații pot fi prelucrate ulterior pentru reamenajarea spațiului respectiv sau pentru a gestiona mai eficient serviciile de securitate din zonă. Managed Wi-Fi, combinat cu soluția de beacons și cu aplicații mobile dedicate, poate ajuta un retailer să obțină informații valoroase asupra comportamentului unui client.
Avem și o soluție de digital signage, care poate fi instalată atât pe ecrane mari, în zona caselor de marcat, cât și în zone din interiorul magazinului, pe raioane sau pe arii de interes de produs. Sistemul include o soluție software compatibilă perfect cu hardware-ul aferent oricărei rețele de afisaje LCD sau plasma. Platforma de control a utilizatorului este una web-based, iar server-ul poate fi instalat în sediul clientului sau în cloud.
O altă soluție este CESS system (Customer Evaluation and Survey System), care oferă evaluarea și controlul calității serviciilor în retail. Practic, pe o tabletă se va instala o aplicație care poate fi personalizată în funcție de datele statistice ce se doresc a fi evaluate.
CITEȘTE ȘI Promovarea online a afacerilor - cum stă România la acest capitol și ce avantaje oferă serviciul LocalHub.ro4. Ce servicii poate folosi o companie pentru a-și instrui angajații?
Recomandăm utilizarea soluțiilor profesionale de videoconferință pentru instruirea la distanță a angajatilor, reducându-se astfel costurile de deplasare. Avem atât soluții de video-conferință pentru săli mari, cât și de video-conferință pe laptop sau pe telefoane inteligente.
În plus, putem implementa platforme de e-learning pe intranetul unei companii, în care să devină disponibile permanent informații și traininguri, astfel încât angajații să le poată accesa în orice moment.
5. Cum pot fi securizate datele unei firme, pentru a nu fi pierdute sau accesate de persoane neautorizate?
Dacă vorbim de securizarea datelor între sediile sau punctele de lucru al unui retailer, așa cum am menționat și mai devreme, avem o soluție integrată de transport a date și voce la nivel IP la cel mai înalt nivel de securitate și confidențialitate prin serviciile Managed VPN, Clear Channel și cel de Linii Inchiriate.
În plus, oferim soluții personalizate de securitate, ca, de exemplu, anti-spam și virus firewall, web filter, DLP, precum și soluții de colocare a datelor în centre de găzduire a datelor profesionale. De asemenea, serviciul Cloud Storage poate fi folosit pentru un backup extern al datelor firmei sau pentru scenarii de tip Business Continuity și Disaster Recovery.
6. Ce echipamente IT și gadgeturi oferiți firmelor pentru a-și optimiza activitatea?
Telekom deține un portofoliu de echipamente IT ce cuprinde cele mai puternice brand-uri de profil, din toate liniile de produse: servere, desktop-uri, laptopuri, tablete, telefoane fixe și mobile, multifuncționale, echipamente de rețea (switch-uri, routere, hotspot-uri wireless), centrale telefonice private, televizioare, dar și echipamente specializate pentru retail pe care le și instalăm.
Avem consultanți specializați care oferă soluții pentru cerințe complexe de instalare a unor echipamente IT și gadgeturi și asigurăm SLA pentru toate acestea. Integrarea solutiilor IT&C complexe rămâne unul dintre punctele forte ale Telekom, de aceea retailerii ne cer întotdeauna sfaturi, indiferent cât de dificilă sau specifică este cererea lor, iar noi găsim soluții potrivite cerințelor acestora.