Giganții din tehnologie se orientează către soluțiile de tip smart city

Giganții din tehnologie se orientează către soluțiile de tip smart city
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 25 ian 2016

Smart City este un concept inovator care, dincolo de explicațiile tehnice, definește orașul cu care locuitorii săi pot interacționa și care funcționează într-un mod inteligent.

Deutsche Telekom, gigantul comunicațiilor care deține în România grupul de companii Telekom, este unul dintre pionierii implementării de soluții de tip Smart City, cu proiecte care vizează în principal transportul în comun, parcările și iluminatul inteligent saugestionarea bunurilor implementate în orașe din toată lumea precum Budapesta, Dubrovnic, Hamburg, Rio de Janeiro, Pisa.

Urmărește-ne și pe Google News

Concret, autoritățile din Dubrovnic, Croația, au instalat, cu ajutorul Telekom Croatia și Cisco, primele lămpi cu senzor multi-funcțional: de mișcare, de poluare, de temperatură, de sunet, de lumină, contribuind astfel la reducerea consumului de resurse, dar și la reducerea unor fenomene de tip infracțional.

În orașul italian Pisa, Deutsche Telekom, T-Systems  și Kiunsys au implementat o soluție care a fluidizat traficul și a făcut mai plăcută experiența turiștilor, dar și a rezidenților.  Și în România avem toate șansele să ne tehnologizăm în această privință. Prin intermediul Telekom Romania va deveni disponibilă aplicația de tip Internet of Things numită Parking PLUS care identifică în timp real cele mai apropiate locuri de parcare, care pot fi apoi rezervate și plătite de pe telefonul mobil de către șoferi.

Telemedicina aduce mai aproape doctorii de oameni CITEȘTE ȘI Telemedicina aduce mai aproape doctorii de oameni

În schimb, pentru cei care folosesc transportul în comun, în Budapesta funcționează deja un sistem care îi anunță pe călători, în timp real, în câte minute ajunge un anumit autobuz. În spatele preciziei afișărilor stă un sistem care conectează senzorii din autobuze, de pe carosabil și de pe stâlpii de iluminat cu o hartă interactivă și o bază de date, respectiv o aplicație de rutare dinamică, conectată la rândul său cu sistemul de coordonare a semafoarelor – adaptând în timp real timpii acestora de așteptare cu intensitatea traficului pentru a asigura respectarea orarului autobuzelor și tramvaielor. Cei care preferă să circule cu bicicleta în același oraș, au la dispoziție un sistem digitalizat de public bike-sharing pus la dispoziție de T-Systems Ungaria și Csepel Zrt cu aproximativ 100 de puncte de parcare și peste 1100astfel de vehicule.

Aplicațiile dezvoltate de Deutsche Telekom la nivel european, împreună cu partenerii săi, asigură managementul resurselor orașelor, al utilităților, al transportului, atât public cât și personal – asistență pentru șoferi – oferind un puternic suport economiilor locale și, în același timp, o interacțiune mai prietenoasă cu orașul tuturor locuitorilor săi. De altfel, pentru a doua oară consecutiv, Deutsche Telekom a fost desemnat lider între alți 11 furnizori pentru serviciile M2M de Gartner, compania internaționale de cercetare IT&C.

În România, la nivelul orașului București, grupul Telekom este implicat în mai multe proiecte pilot de implementare a unor soluții Smart City, fiind astfel unul dintre puținii operatori locali care dispune de soluții concrete de conexiuni Wi Fi inteligente sau iluminat stradal inteligent.

Telekom Romania are în portofoliu soluții M2M, printre care se numără servicii de monitorizare prin GPS a flotelor de autovehicule și automate M2M pentru gestionarea online a stocurilor – alte soluții care fac un oraș sa fie considerat „inteligent”.

Fața unui oraș poate fi schimbată și prin alte soluții ingenioase, precum cea “plantată” la Timișoara de Telekom în parteneriat cu Smart Sun Solutions. E vorba de un copac digital - un încărcător solar pentru dispozitive mobile conectat la Internet Wi-Fi, amplasat într-unul din parcurile orașului.

O altă soluție pentru spații publice este cea de Managed Wi-Fi, disponibilă la rândul său printre serviciile Telekom Romania. Adică internet Wi-Fi gratuit pentru cei veniți să se relaxeze într-un parc public și informații analitice pentru cei care îl administrează. Datele urbane astfel colectate pot fi apoi  prelucrate cu ajutorul instrumentelor de analiză cunoscute drept  „Big Data Analytics”. Informația obținută este foarte utilă celor care  creionează strategia de dezvoltare a orașului în vederea îmbunătățirii calității vieții cetățenilor săi.

Așadar, tehnologia ne poate ajuta să facem pași uriași în transfomarea unui oraș  în beneficiul locuitorilor săi,în transformarea felului în care trăim și lucrăm, dar mai ales a celui în care ne conectăm unii cu ceilalți, ca parte a acestui complex ecosistem.

viewscnt
Afla mai multe despre
smart city
telekom