Vânzările de retail din România au crescut cu peste o treime în perioada 23 februarie - 15 martie

Vânzările de retail din România au crescut cu peste o treime în perioada 23 februarie - 15 martie
Profit.ro
Profit.ro
scris 27 mar 2020

România a înregistrat, în perioada 23 februarie - 15 martie, o creștere cu 37,2% a vânzărilor în retail, față de același interval de timp al anului trecut, cele mai importante salturi fiind consemnate la produsele de îngrijire personală și la alimente, reiese dintr-o analiză întocmită de specialiștii Nielsen.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În viziunea analiștilor, țara noastră a trecut prin primele patru stagii de comportament și se află, în prezent, la o lună de la declanșarea locală a pandemiei de COVID-19, deja în stagiul 5, cel al "vieții cu restricții", scrie Agerpres.

Surpriză: O legendă a industriei din Cluj își închide porțile CITEȘTE ȘI Surpriză: O legendă a industriei din Cluj își închide porțile

Potrivit Nielsen România, pe parcursul a trei săptămâni, în marja unei creșteri totale de 37,2% la vânzările bunurilor de larg consum, cea mai accentuată dinamică a fost consemnată în cazul produselor de îngrijire personală (+65,6%) și cel al produselor alimentare (+42%), în timp ce produsele pentru îngrijirea locuinței au crescut în total cu 23,4%, în comparație cu același interval din 2019.

Analiza arată că această creștere a fost accentuată, în mod special, în ultima săptămână a intervalului (9 - 15 martie), echivalentă etapei a treia de "pregătire a proviziilor", când unele tipuri de produse au înregistrat creșteri spectaculoase de volume, cum ar fi conservele de pește (+298%), săpunurile și produsele de igienă personală (+466%) sau pastele făinoase (+378%).

Cercetătorii Nielsen au sintetizat șase etape de comportament ale consumatorilor care se leagă direct de preocupările privind noul coronavirus. Astfel, în prima etapă, s-a observat un comportament proactiv îndreptat către creșterea imunității și starea generală de sănătate, urmată de managementul reactiv al sănătății, când cumpărăturile de produse de protecție au explodat.

De asemenea, a treia și a patra etapă sunt cele de acumulare de provizii și pregătirea pentru traiul în carantină, urmate de experiență reală a unei vieți pline de restricții. Ultima etapă va fi cea a reîntoarcerii la normal, la "noul normal", susțin realizatorii cercetării.

"Viteza de trecere de la o etapă la altă variază în funcție de rata de creștere a cazurilor în fiecare țară. Odată cu interzicerea deplasărilor, în 24 martie, România a trecut rapid din etapă de pregătire în cea de carantină. Înțelegerea direcției în care se modifică obiceiurile de cumpărare poate ajuta la gestionarea lanțului de distribuție în regiunile afectate de COVID-19. Până acum, China este singura țară care a atins deja stagiul 6 și care a început să se întoarcă la un mod normal de viață. După perioade îndelungate de izolare, mulți lucrători s-au întors la birouri și fabrici, cu excepția zonelor cel mai puternic afectate", se menționează în concluziile analizei de specialitate.

viewscnt
Afla mai multe despre
retail
vanzari