Vânzările Coca-Cola HBC în România s-au majorat anul trecut cu 6%, până la 177 milioane de navete, însă ritmul de creștere a încetinit pentru al doilea an consecutiv.
România a avut evoluții bune pe toate segmentele, arată al doilea mare îmbuteliator Coca-Cola la nivel mondial în raportul financiar anual.
În pofida creșterilor pentru toate categoriile de produse, vânzările din România au încetinit pentru al doilea an la rând. În 2015, compania a raportat un avans anual de 11% al vânzărilor, ritm care a încetinit la 9% în 2016 și la 6% anul trecut.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Noul director general al îmbuteliatorului elen, croatul Zora Bogdanovic, notează că evoluțiile din România, Serbia, Ucraina, Ungaria și Cehia au avut contribuții importante la creșterea volumelor grupului în 2017. În total, Coca-Cola HBC a vândut 2,104 miliarde de navete de băuturi răcoritoare, ceai și apă minerală anul trecut, în urcare cu 2,2% raportat la anul anterior.
Veniturile grupului au crescut cu circa 5%, la 6,52 miliarde de euro, iar câștigul net a avansat cu 24%, de la 343,5 milioane de euro la 426 milioane de euro.
Potrivit lui Bogdanovic, segmentul ceaiurilor gata de băut a continuat să scadă, consemnând un declin anual de 7%, însă România, Ungaria și Bulgaria, cele trei piețe unde brandul Nestea a fost păstrat după încheierea partneriatului cu producătorul Nestle, au înregistrat creșteri în volum.
FUZE, noul brand de ceaiuri gata de băut lansat de Coca-Cola la începutul anului, inclusiv în România, evoluează bine și ar putea revitaliza segmentul în următorii ani, a precizat șeful Coca-Cola HBC.