Startup-ul brazilian din domeniul comerțului electronic VTEX, evaluat la 1,7 miliarde de dolari și cu operațiuni și în România, a achiziționat compania tech de marketing Suiteshare, extinzându-și prezența pe nișa “vânzărilor sociale”, efectuate prin intermediul aplicațiilor de mesagerie.
Fondată în 2018 în regiunea Porto Alegre, din sudul Braziliei, Suiteshare funcționează pe post de extensie digitală pentru conturile de WhatsApp, ajutând companiile să conecteze clienții cu diferite puncte de contact. Soluția permite brandurilor să distribuie cererea între magazinele fizice și să sprijine operațiunile de franciză.
“Operăm într-o lume centrată pe mesagerie, în care clienții motivează brandurile să ofere experiențe de conversație în timp real, care să fie autentice și naturale. Prin această achiziție, permitem companiilor să ofere un serviciu complet, integrat și mai robust pe mai multe canale, pentru a-și atrage, activa și a-și păstra clienții”, spune Mariano Gomide, fondator și co-CEO al VTEX.
CITEȘTE ȘI Videoconferința Profit.ro - Piața imobiliară în criză. Grupul Iulius are în derulare un concept nou de spații de retail și construiește la Iași cea mai mare clădire de birouri din RomâniaSuiteshare furnizează deja experiențe de cumpărături conversaționale pentru retaileri importanți din Brazilia și America Latină, printre care Lacoste, The North Face, Reserva, Grupo Soma, Natura și Mary Kay.
Înființată în 2000 la Rio de Janeiro, VTEX oferă soluții de comerț digital și marketplace pentru companii, fiind una dintre platformele de comerț cu cele mai rapide creșteri din lume. Portofoliul de clienți include nume ca Sony, Walmart, Whirlpool, Coca-Cola, Stanley Black & Decker, AB InBev și Nestlé.
Compania s-a extins în Europa în 2017, în prezent având birouri operaționale în șase țări de pe continent, inclusiv în România, de unde coordonează activitățile din Europa Centrală și de Est.
În toamnă, VTEX a atras 225 milioane de dolari de la un grup de investitori condus de Tiger Global și Lone Pine Capital, la o evaluare de 1,7 miliarde de dolari, de patru ori mai mare comparativ cu evaluarea obținută la runda anterioară de finanțare.
Compania a alocat 2,5 milioane de dolari pentru investiții în România în acest an.