Comisia Europeană a aprobat, fără condiții, tranzacția prin care Mondelez International preia producătorul elen de dulciuri Chipita, inclusiv fabrica din România.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Potrivit Comisiei, achiziția propusă nu ridică probleme de concurență, deoarece Mondelez și Chipita nu sunt concurenți apropiați, iar pe piețele unde se suprapun “au produse în mare parte complementare”.
Achiziția va extinde prezența Mondelez în regiunea Europei Centrale și de Est și va adăuga produse de patiserie în portofoliul companiei americane.
Chipita deține, printre altele, mărcile de croissante 7Days, Molto și Chipicao, precum și brandurile Fineti (creme tartinabile) și Bake Rolls (snacks din pâine coaptă).
În România, grupul elen este prezent cu o fabrică la Clinceni, în județul Ilfov, fiind cel mai mare producător de croissante de pe piața locală.
La nivel internațional, Chipita deține 13 fabrici în 11 țări, de unde sunt livrate produsele în 56 de țări (direct, sau indirect, prin parteneriate strategice) și are peste 5.100 de angajați. Compania a obținut venituri de 580 milioane de dolari în 2020.
Grupul elen a investit peste 30 de milioane de euro în liniile de producție din România, prin achiziția unor fabrici de la Star Foods, în 1999, și a diviziei de croissante a Best Foods, în 2001. Extinderea în Europa de Est a fost asigurată cu ajutorul fondului grec de investiții Global Finance, care a furnizat capitalul necesar expansiunii în regiune.
Mondelez International, companie desprinsă din grupul Kraft Foods în 2012, a intrat pe piața din România la începutul anilor ’90. În prezent, grupul american nu mai are producție în România, Profit.ro anunțând că a scos în mod repetat la vânzare fabrica Poiana.
Mondelez are în portofoliu mărci ca Oreo, Milka, Belvita, TUC, Halls și Toblerone.