Consumatorii francezi, conștienți de costuri, renunță la pește și la mâncarea organică, cumpărând carne mai ieftină, pentru a economisi bani atunci când fac cumpărături, a afirmat Alexandre Bompard, șeful celui mai mare retailer european, Carrefour, transmite Reuters.
Dezbaterile economiștilor privind momentul în care inflația va atinge nivelul de vârf este zadarnică, ceea ce contează fiind noua abordare austeră a consumatorilor privind cumpărăturile, susține directorul general al companiei franceze, arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Fac alegeri în favoarea celor mai scăzute prețuri, nu cumpără vită, ci cea mai ieftină carne de porc, nu cumpără pește sau mâncarea organică. Acest fenomen este actual, este profund și s-a extins în ultimele săptămâni”, a declarat Bompard la o masă rotundă cu Medef, cea mai mare federație patronală din Franța.
Carrefour și concurenții săi din industria alimentară s-au adaptat noilor tendințe cu campanii promoționale ce vizează înghețarea prețurilor la o serie de produse folosite zilnic, a explicat Bompard.
În majoritatea țărilor dezvoltate inflația a atins un nivel record în ultimele luni, în urma perturbărilor din lanțurile de aprovizionare, provocate de pandemie, și a creșterii prețului energiei, după invadarea Ucrainei de către Rusia.
CITEȘTE ȘI Zeci de unități care produc și vând produse alimentare au fost închise de ANPC. După 3 ani, comisarii publică "Lista rușinii"În Franța, rata inflației a atins 6,8% în iulie, cel mai ridicat nivel de când este folosită metodologia UE de calcul, la începutul anilor 1990. Conform datelor Eurostat, rata anuală a inflației în zona euro s-a situat la nivelul record de 8,9% în iulie, de peste patru ori mai mare față de obiectivul țintă al Băncii Centrale Europene (BCE), respectiv o creștere a prețurilor de 2%.
Față de alte state din zona euro, Franța a transferat mai puțin agresiv costul inflației ridicate asupra consumatorilor, plafonând prețurile la gaze și electricitate și majorând veniturile, cu subvenții pentru cei cu venituri scăzute, cu creșteri salariale pentru bugetari și majorări de pensii.
Săptămâna trecută, Carrefour a anunțat că va îngheța prețurile la 100 dintre produsele sale, pentru a-i ajuta pe francezi să facă față creșterii inflației.
CITEȘTE ȘI ANPC a amendat 265 de magazine Lidl: Nu suntem pelicanii Europei! UPDATE Reacția LidlDecizia Carrefour vine după ce alte mari companii din Franța au luat măsuri pentru a-i ajuta pe consumatori să facă față nivelului record al inflației, în contextul presiunilor Guvernului de la Paris.
În iulie, gigantul petrolier TotalEnergies și compania de transport CMA CGM au anunțat noi măsuri de reducere a prețurilor. TotalEnergies a informat că, de la 1 septembrie, va reduce prețurile combustibililor la benzinăriile sale din Franța, până la finalul anului, în timp ce CMA CGM va reduce taxele de transport cu 750 euro per container pentru importurile din Asia în Franța.
Vânzările Carrefour în România s-au apropiat de 1,2 miliarde de euro la jumătatea anului, pe fondul unei perfomanțe robuste consemnate în al doilea trimestru.
Retailerul francez a obținut vânzări de 634 milioane de euro (TVA inclus) în perioada aprilie-iunie, în creștere cu 6,4% în termeni comparabili față de intervalul similar din 2021, după un avans de doar 1,6% în primele trei luni ale anului.
În primul semestru, vânzările au urcat cu 4,1% în ritm anual, de la aproximativ 1,13 miliarde de euro la 1,189 miliarde de euro.
CITEȘTE ȘI Tranzacție surpriză - Noriel, una dintre cele mai mari companii de distribuție de jocuri și jucării din România, numărul 2 pe piață, a fost vândută către Sunman, liderul pieței de retail, distribuție și producție de jucării din TurciaCarrefour și-a extins rețeaua locală de magazine cu 11 unități de la începutul anului (10 magazine de proximitate Express și un magazin Supeco), ajungând la un total de 377 de magazine.
La nivel internațional, vânzările Carrefour au crescut cu 5,4% în primul semestru, până la 43,42 miliarde de euro. Profitul operațional a avansat cu 12,1%, la 814 milioane de euro, în pofida creșterii costurilor.
“Așa cum era de așteptat, indicii prețurilor de consum au accelerat treptat în toate țările grupului, reflectând inflația materiilor prime, a costurilor de producție și a costurilor de distribuție. În acest context, modelele de consum s-au dovedit rezistente. Pe parcursul celui de-al doilea trimestru, Carrefour a observat o ușoară evoluție a comportamentului de cumpărare al consumatorilor, în special în țările europene în care inflația este cea mai pronunțată, cum sunt Spania și România, reflectând atenția tot mai mare a consumatorilor față de constrângerile puterii de cumpărare”, potrivit raportului financiar.
Carrefour operează peste 11.800 de magazine în Europa, din care aproape jumătate în Franța, fiind cel mai mare retailer din sectorul alimentar de pe continent și al doilea din lume, cu 14.408 de magazine în total la finele lunii iunie.