Inter IKEA, francizorul pentru cel mai mare retailer de mobilier din lume și proprietarul mărcii IKEA, a raportat un profit operațional de 1,7 miliarde de euro în anul financiar încheiat pe 31 august, comparativ cu un câștig de 2,3 miliarde de euro în anul precedent.
“După mai mulți ani de creștere a costurilor pentru aprovizionarea și furnizarea produselor IKEA, anul fiscal 24 a marcat o ruptură de trend. În acel an, Inter IKEA Group a observat scăderi semnificative ale prețurilor la materiile prime și transport. Această tendință a continuat în prima jumătate a anului fiscal 25.
Cu toate acestea, în a doua jumătate a anului, incertitudinile legate de tarifele din SUA au dus la creșteri pe piețele de mărfuri și la costuri de aprovizionare mai mari”, arată grupul suedez.
Câștigul net a scăzut de la 2,2 miliarde de euro la 1,5 miliarde de euro, revenind la “niveluri normale”, potrivit grupului.
Veniturile au rămas relativ stabile, la 26,3 miliarde de euro (vs. 26,5 miliarde de euro în 2024), în condițiile în care strategia de reducere a prețurilor a dus la creșterea volumului vânzărilor en-gros cu 6%.
Deși IKEA a redus prețurile în general, tarifele mai mari impuse de SUA au determinat compania să crească prețurile la unele produse din Statele Unite, pe care le importă din fabricile din Europa și China, notează Reuters.
Vânzările magazinelor IKEA au scăzut pentru al doilea an consecutiv, la 44,6 miliarde de euro, de la 45,1 miliarde de euro în anul fiscal 2024, pe fondul reducerilor de prețuri.
IKEA deține trei magazine în România - două în București și unul în Timișoara - și pregătește construcția unui nou magazin, la Iași. Planurile pentru noul magazin arată un centru comercial cu regim parter plus un etaj, pe o suprafață construită de aproximativ 14.000 de metri pătrați.
Rețeaua locală mai include două Studiouri de Planificare și Comandă, în Constanța și Cluj-Napoca, ultimul deschis luna trecută, precum și cinci puncte de ridicare comenzi, în Brașov, Iași, Cluj, Oradea și Sibiu.















