În cele șase săptămâni din ultimul mare post din 2017 (15 noiembrie-25 decembrie), vânzările de pește pe piața autohtonă sunt estimate că vor crește cu circa 20%.
“Creșterea consumului în această perioadă se explică în primul rând prin dieta din timpul postului, când singura carne permisă în anumite zile este cea de pește. De asemenea, s-a creat o tradiție prin care chiar și românii care nu țin post mănâncă mai multe produse pescărești în timpul așa-numitelor dezlegări la pește. Dacă în aceeași perioadă a anului trecut s-a înregistrat o creștere a consumului de circa 30%, anul acesta estimăm o majorare de aproximativ 20%. Această modificare cred că este determinată de o serie de factori printre care aș menționa: creșterea prețurilor din cauza inflației, precum și a avântului economic înregistrat în ultima perioadă în Europa Occidentală, care a produs o ușoară majorare a costurilor produselor premium de import. De asemenea, dacă anul trecut consumul mai ridicat de pește s-a bazat și pe scăderea TVA-ului, deja acest lucru nu mai este de actualitate”, explică Mihai Cristian Dărmănescu, fondator al Alfredo Seafood.
Printre cele mai cumpărate soiuri de pește se numără atât somonul, macroul, merluciul și codul, provenite din captură și acvacultură din afara țării, congelate sau proaspete, cât și soiuri din producția autohtonă cum sunt: crapul, păstrăvul, sângerul, carasul sau novacul. Vânzări crescute în această perioadă se înregistrează și pentru peștii de acvacultură din zona Mediteranei cum sunt dorada, lupul de mare sau corvina, cărora li se adaugă câteva specialități precum: calcanul, tonul, codul negru (butterfish), grouper-ul, peștele dentex, dorada roșie, peștele spadă etc.
Romfood Trading este unul dintre principalii importatori și distribuitori de produse din pește și fructe de mare din România. Comercializarea produselor este prin brandul Alfredo Seafood, creat de Mihai Cristian Dărmănescu și Daniel Florin Nistor și lansat în 2013.