Biroul pentru Investigarea Defectelor din cadrul NHTSA a precizat că analiza vizează aproximativ 179.071 de vehicule din anul de fabricație 2022. Investigația a fost inițiată pe 23 decembrie, după primirea unei petiții care susține că mecanismul mecanic de deschidere a ușilor este ascuns, neetichetat și dificil de localizat în caz de urgență, informează News.ro.
Tesla nu a răspuns imediat solicitărilor de comentarii.
Vehiculele producătorului se bazează în principal pe sisteme electronice de deschidere a ușilor, acționate prin butoane, în locul mânerelor mecanice tradiționale. Deși compania include și un mecanism manual pentru situații de urgență sau pene de curent, experții au atras atenția de-a lungul timpului că aceste comenzi nu sunt întotdeauna vizibile, etichetate clar sau intuitive, în special pentru pasagerii de pe bancheta din spate.
Ancheta vine într-un context sensibil pentru Tesla. Luna trecută, compania a fost dată în judecată în legătură cu un accident grav produs în Wisconsin, în urma căruia toți cei cinci ocupanți ai unui Model S au murit într-un incendiu, reclamanții susținând că aceștia ar fi fost blocați în interior din cauza unui defect de proiectare a ușilor. De asemenea, Tesla se confruntă cu un proces intentat de familiile a doi studenți decedați într-un accident cu un Cybertruck, produs anul trecut într-o suburbie din San Francisco, unde vehiculul ar fi luat foc iar ușile nu ar fi putut fi deschise.
Autoritatea de reglementare a subliniat că deschiderea unei investigații nu înseamnă automat declanșarea unei rechemări în service, dar reprezintă primul pas într-un proces care ar putea duce la măsuri suplimentare dacă se confirmă existența unor probleme de siguranță.
În septembrie, NHTSA a anunțat o evaluare preliminară separată pentru aproximativ 174.290 de vehicule Tesla Model Y, după sesizări privind defectarea mânerelor electronice ale ușilor.















