Între 50-60 de familii de români investesc, anual, circa 5.000 de euro pentru un fotoliu de masaj, iar cei mai mulți dintre ei le pun și la dispoziția copiilor, care, din cauza statului prelungit la computer, au ajuns deja să aibă probleme cu spatele. Fotoliile sunt achiziționate, în general, de către familii cu venituri ușor peste medie și cu vârste de peste 35-40 de ani. Un fotoliu care oferă un masaj bun pentru zona spatelui și picioare pornește de la un preț de 1.000 de euro.
Cele mai scumpe fotolii de masaj costă 25.000 de lei și sunt din gama Inada, brand japonez, relevă datele distribuitorului Komoder.
Anul trecut, firma Komoder a vândut circa 2.500 de fotolii de masaj de toate tipurile, pornind de la prețuri de 3.500 de lei și până la 25.000 de lei, iar cifra de afaceri s-a ridicat la aproximativ 2 milioane de euro. Pentru acest an, ținta de vânzări a firmei este de 3 milioane de euro, la care urmează să contribuie și extinderea internațională. Komoder are un showroom în Barcelona și, recent, a mai deschis unul la Sofia. În acest an urmează două deschideri, în Madrid și într-un oraș din Olanda.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Ikea lucrează la noi rețete ale faimoaselor chifteluțe, testând ingrediente precum insecte și algeÎn România, anul trecut, a vândut 54 de astfel de dispozitive, iar pentru acest an estimează o creștere a numărului de unități comercializate. "Majoritatea vânzărilor pe gama de lux sunt toamna și iarna, pentru că unii preferă să-și facă un cadou pentru toată familia", spune Adrian Rus, proprietarul Komoder.
Există concurență pe această piață, însă nu pe segmentul premium. Piața europeană a fotoliilor de masaj este estimată la aproximativ 500 de milioane de euro.
Adrian Rus are 31 de ani și a absolvit Facultatea de Calculatoare din Cluj-Napoca, iar primul său business a fost o agenție web, deschisă în timpul facultății. Ideea de a crea firma Komoder a venit după discuții cu producători din China, Japonia și Taiwan.