Pe piața de retail (spații comerciale), livrările au ajuns la 148.000 mp în primele nouă luni, cele mai mari fiind Mall Moldova 62.000 mp la Iași (extindere), Agora Mall la Arad 36.000 mp (redeschidere după renovare) și Iulius Mall Suceava cu 14.500 mp (extindere).
România continuă să atragă atenția brandurilor noi de modă, sport și fast-food, chiar și în această perioadă cu un consum prudent.
Lista brandurilor nou intrate pe piața românească include Wendy's, Funky Budha, Sports Direct și Action.

Portofoliul de retail al CPI România, 250.000 mp la București, Constanța, Cluj-Napoca, Pitești, Baia-Mare, Iași și Botoșani, continuă să înregistreze performanțe puternice cu o rată de ocu
pare de 98%. Rezultatul reflectă investițiile strategice ale proprietarului în modernizarea centrelor comerciale, atrăgând branduri de renume. În septembrie a fost inaugurat la Cluj-Napoca magazinul Primark la VIVO! pe o suprafață de 5.000 mp, spațiul comercial ocupând 3.700 mp împărțiți pe două etaje.
În București, Calea Victoriei a devenit de-a lungul anilor centrul de interes pentru spațiile comerciale de lux, găzduind nume precum Louis Vuitton, Hugo Boss sau Max Mara. Un moment cheie pentru dezvoltarea acestei zone îl reprezintă inaugurarea H Stirbei Palace din proprietatea Hagag Development Europe, prevăzută pentru finalul acestui an. Investitorul va deschide aici primul department store din România ce va găzdui colecțiile Dior, Saint Laurent, Valentino Garavani, Celine, Loewe, Dolce & Gabbana, Santoni, Roger Vivier, Amina Muaddi, Rene Caovilla, Jimmy Choo, Moncler și alte branduri.
Chiriile ”prime” în centrele comerciale sunt în creștere, pe fondul unei cereri puternice și a unei rate mici de neocupare. În București acestea ajung la 85 Euro/mp, în timp ce în orașe precum Cluj-Napoca, Timișoara și Iași se situează între 55-65 Euro/mp. Stocurile de spații comerciale moderne din aceste orașe au ajuns la 1.253.000 mp la București, 240.000 mp la Timișoara, 237.000 mp la Iași și 158.000 mp la Cluj Napoca.

În ceea ce privește sectorul parcurilor logistice și industriale, livrările au ajuns la 191.600 mp în primele nouă luni ale anului în curs. Top 10 tranzacții însumează 284.800 mp, 41% dintre chiriași provenind din industriile de retail & bunuri de consum.
Sursă: iO Partners
Pe piața românească portofoliul VGP a depășit anul acesta 420.000 mp, suprafață brută închiriabilă, în orașe precum București, Brașov, Sibiu, Timișoara și Arad. Unul din momentele cheie ale acestui an a fost inaugurarea centrului global de producție al VAT Group la Arad, al treilea la nivel mondial după Elveția și Malaezia.
În prezent compania are în dezvoltare 160.000 mp, cu termen de finalizare T1 2026, când portofoliul românesc va depăși 600.000 de mp.

Logicor, la rândul său, este un important proprietar, administrator și dezvoltator de proprietăți logistice europene. Portofoliul său insumeaza peste 19 milioane de mp de spatii de depozitare.
Strategia companiei se concentrează pe extinderea prezenței sale pe piețele europene strategice și cu cerere mare.
În România, aceasta înseamnă un accent continuu pe București, unde deține cea mai mare prezență, cu peste 250.000 mp dintr-un portofoliu total care depășește 330.000 mp de spațiu de depozitare Clasa A.
Valoarea totală a portofoliului său actual în România depășește 220 de milioane de Euro.