Retailerul Penny, parte a grupului german Rewe, țintește în 2021 o nouă creștere a business-ului în România, după un avans de 19% anul trecut. Estimarea se bazează și pe rezultatele din primele luni ale anului, despre care compania afirmă că “arată foarte bine”.
“Avem în vedere o creștere pentru Penny și în anul 2021. Cu toate acestea, nivelul creșterii depinde de câțiva factori care nu pot fi încă evaluați: cum vor evolua comportamentul de cumpărare și puterea de cumpărare a consumatorilor și cum va evolua situația economică generală”, a declarat pentru Profit.ro Raffaele Balestra, CFO-ul Penny România.
Cu un buget de investiții de 100 de milioane de euro pentru anul în curs, compania a deschis 7 dintre cele 25 de magazine noi planificate și a ajuns astfel la o rețea de 283 unități. Totodată, Penny a modernizat 100 de magazine, proces pe care îl va încheia anul viitor, și va deschide în a doua jumătate a anului un nou depozit logistic – al patrulea - la Filiași.
Deschiderile din acest an vor acoperi toate regiunile României, Penny uitându-se în special la orașele cu peste 20.000 de locuitori.
“La succesul Penny contribuie semnificativ grupul REWE, iar investițiile pe care le vom face în următorii ani vor fi susținute de bugetul local Penny. Spre deosebire de alți competitori, noi am ales să nu implementăm un concept uniform în toate piețele, ci în fiecare țară ne desfășurăm activitatea ca discounter cu specific național. Facem asta prin intermediul mărcilor noastre proprii, la dezvoltarea cărora colaborăm în principal cu parteneri locali”, spune Balestra.
Anul trecut, Penny a avut pe plan local o cifră de afaceri de 4,73 miliarde de lei (aproape 1 miliard de euro) și un profit net de 85 de milioane de lei.
Penny are la nivel național 5.300 de angajați și face parte din grupul german Rewe, unul dintre cei mai mari retaileri din Europa, cu vânzări de 75,3 miliarde de euro anul trecut.