Aproximativ o treime din reclamațiile privind achiziția de produse și servicii în 2017 au vizat vânzările online, iar jumătate dintre acestea au avut ca obiect nerespectarea termenului de livrare, relevă datele ANPC.
Conform prezentării făcute la o dezbatere pe tema drepturilor cumpărătorului în mediul online de către directorul general al ANPC Paul Anghel, un număr de 28.224 de reclamații care au vizat produse sau servicii în 2017, adică 36% din totalul celor care au precizat modul îîn are au intrat în posesia acestora, se referea la achiziții făcute la distanță. Vânzările directe au fost în număr de 50.176, reprezentând 64%.
În cazul vânzărilor online, jumătate din reclamații aveau ca obiect nerespectarea termenului de livrare, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI Decizie finală: Pungile din plastic subțire cu mâner, interzise definitiv în comerțPe al doilea loc ca pondere se află neîncadrarea în termenul legal la restituirea contravalorii (15%), urmată, la egalitate, de deteriorări ale produselor în timpul transportului (10%) sau lipsa verificării integrității produselor la livrare (10%). Alte cauze au avut procente sub 10%.
În cazul cumpărăturilor făcute în campanii de tip Black Friday, numărul reclamațiilor pentru achizițiile online a fost de 600 în 2017, iar în primele luni ale acestui an s-au înregistrat 150 de reclamații, cifrele fiind la nivelul Capitalei.
Conform prezentării directorului ANPC, în timp ce în cazul site-urilor din România consumatorii se pot adresa ANPC sau ANCOM rezolvarea reclamației însemnând ramburasarea banilor sau remedierea bunului necorespunzător, în cazul site-urilor din statele membre UE, rezolvarea poate veni din partea Centrului Europeana al Consumatorilor din România (ECC Romania).
Pentru site-urile din alte state, inclusiv din China, rezolvarea problemelor depinde de bunăvoința comerciantului, precizează Paul Anghel în prezentare.