Noi restricții pregătite pentru Temu. De ce este controversată compania chineză care a avut reclame la Super Bowl

Noi restricții pregătite pentru Temu. De ce este controversată compania chineză care a avut reclame la Super Bowl
scris 12 apr 2024

Populară platformă chineză de comerț online Temu ar putea fi supusă unor norme stricte de moderare a conținutului din partea Uniunii Europene, după ce a declarat că este vizitată de 75 de milioane de europeni în fiecare lună, relatează Politico.

Controversată, dar în plină expansiune, companie chineză este filiala occidentală a Pinduoduo, una dintre cele mai mari platforme de comerț online din China. Aceasta s-a confruntat cu un control amănunțit pentru practicile sale opace în materie de confidențialitate și securitate cibernetică și a fost recent criticată în Germania pentru inducerea în eroare a consumatorilor, arată G4Media.

Urmărește-ne și pe Google News
Un angajat de la IKEA, acuzat că a făcut 55 de retururi false. Prejudiciu de aproape 90.000 de euro CITEȘTE ȘI Un angajat de la IKEA, acuzat că a făcut 55 de retururi false. Prejudiciu de aproape 90.000 de euro

În timp ce Temu intra deja sub incidența unor norme ale Legii privind serviciile digitale, noua sa dimensiune autodeclarată ar putea duce la noi obligații mai stricte sub supravegherea Comisiei Europene.

Platformele online cu peste 45 de milioane de utilizatori din UE trebuie să efectueze audituri externe detaliate și evaluări de risc cu privire la platformele lor și la măsurile pe care le iau pentru a limita răspândirea de conținut ilegal, cum ar fi jucării periculoase sau genți de lux false. Amenzile pot ajunge până la 6 % din cifra de afaceri globală a acestora.

ANUNȚ Vin primele cireșe românești. La ce preț vor fi puse pe piață CITEȘTE ȘI ANUNȚ Vin primele cireșe românești. La ce preț vor fi puse pe piață

Comisia Europeană trebuie să desemneze în mod oficial aceste platforme online foarte mari, acordând companiilor patru luni pentru a se pregăti pentru aceste reguli stricte. Comisia Europeană nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii cu privire la faptul dacă Temu intră în această procedură. „Suntem conștienți de declarația recentă a lui Temu, care a informat că are peste 45 de milioane de utilizatori activi lunar în UE”, a transmis Johannes Bahrke, un purtător de cuvânt al Comisiei. „Suntem în contact cu platforma în vederea unei posibile desemnări în viitor de a se supune regulilor UE”, a adăugat el.

În prezent, instituția UE se pregătește să desemneze platforma chineză de modă Shein, cu peste 108 milioane de utilizatori europeni, pentru a se supune regulilor stricte ale UE.

FOTO Faza a doua a Fashion House Pallady, aproape de lansare CITEȘTE ȘI FOTO Faza a doua a Fashion House Pallady, aproape de lansare

Printre companiile care au avut reclame la Super Bowl, unde costul estimat era cam de 7 milioane dolari/30 de secunde, se numără și Temu, un retailer online de la care cumpără și mulți români. Temu promite prețuri extrem de mici și are și produse la sub un euro, iar în SUA este controversată. De ce?

Temu este o aplicație de cumpărături online prezentă pe Google Play din august 2023. Are peste 100 de milioane de descărcări și o notă de 4,8 din 5. Temu este faimoasă pentru produsele la prețuri mici: sunt și articole la sub un euro, rucsac de laptop la sub 5 euro sau teniși la sub 7 euro. Temu are prețuri mici, dar și calitatea lasă uneori de dorit, iar produsele ajung în destule cazuri după câteva săptămâni.

Intrat recent pe piața din România, Grupul Żabka, cel mai mare retailer de proximitate din Polonia, decide schimbări în management și structură CITEȘTE ȘI Intrat recent pe piața din România, Grupul Żabka, cel mai mare retailer de proximitate din Polonia, decide schimbări în management și structură

Sloganul Temu este „shop like a billionaire” (cumpără precum un miliardar). În cazul de față, Temu este cel care a „cheltuit precum un miliardar”, la Super Bowl și prin bugetele anuale de miliarde de dolari alocate marketing-ului.

Compania-mamă a Temu este Pinduoduo, platformă chineză de comerț online care s-a lansat în 2015 cu o „rețetă” aplicată acum și la Temu: catalog cu milioane de produse, promoții permanente și prețuri ce pornesc de la sub un euro. La multe produse livrarea este gratuită.

Temu a fost înființată în iulie 2022 și lansată apoi două luni mai târziu pe piața din SUA, unde a avut mare succes datorită unui marketing online agresiv și datorită prețurilor mici.

Modelul de afaceri se bazează pe creșterea cât mai rapidă a numărului de utilizatori și pe punerea furnizorilor să concureze la prețuri, pentru a fi oferite prețuri cât mai mici la produsele listate. Temu a preluat în ultima vreme și câțiva dintre furnizorii principalului său concurent din retail: Shein.

În primăvara lui 2023 Temu s-a lansat în mai multe piețe din Europa și a continuat expansiunea și în vară.

Temu a fost pentru al doilea an prezentă în reclamele de la Super Bowl unde prețurile sunt uriașe. Temu este controversată în SUA mai ales din cauza legăturilor cu China și întrebarea este unde ajung datele a zeci de milioane de americani ce și-au instalat aplicația.

DECIZIE Noi condiții la examenul pentru permisul auto: Proba teoretică, susținută oriunde în țară. Pregătirea practică și cea teoretică, separate și recunoscute între școli CITEȘTE ȘI DECIZIE Noi condiții la examenul pentru permisul auto: Proba teoretică, susținută oriunde în țară. Pregătirea practică și cea teoretică, separate și recunoscute între școli

Temu spune că protecția datelor este o prioritate și că este transparentă în practicile sale legate de gestionarea datelor clienților.

Temu a fost acuzată și că încalcă o interdicție impusă în SUA produselor din provincia chineză Xinjiang, interdicție impusă după ce au apărut o mulțime de informații credibile despre munca forțată prezentă în mai toate lanțurile de aprovizionare.

Temu a răspuns că acuzațiile sunt nefondate și că standardele și practicile sale nu sunt diferite de alte companii foarte mari precum Amazon, eBay și Etsy.

viewscnt
Afla mai multe despre
temu
china