Phoenix Y, producătorul pufuleților Gusto, va începe în martie și aprilie, în baza unor contracte noi, livrările pe piețe din Europa, SUA și Japonia, comenzi care vor contribui la un nou record de vânzări pentru companie în acest an.
În 2019, afacerile Phoenix Y, una dintre cele mai mari companii din domeniu, erau de aproape 30 de milioane de euro.
CITEȘTE ȘI Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business online“La finalul anului 2020 am reușit să obținem o creștere de 9,4% față de anul precedent. Este mult mai puțin decât estimasem, dar este realist și satisfăcător pentru condițiile anului 2020. În mod tradițional, ne propunem creșteri cel puțin la același nivel cu cel al anului precedent. Dar, pentru că suntem un brand optimist, am convingerea că în 2021 vom atinge noi recorduri de vânzări”, a declarat pentru Profit.ro Eliodor Apostolescu, director general și acționar Phoenix Y.
Compania se bazează pe câteva contracte noi, negociate anul trecut, pentru livrări în Europa, SUA și Japonia.
Pentru a fi mai aproape de clienții din străinătate, compania ia în calcul o investiție în afara României. Cele mai importante piețe pentru compania cu o unitate de producție la Băicoi (Prahova) sunt România, Germania și SUA. Producătorul are în plan o fabrică în Germania.
“Lucrăm pe multe fronturi, iar în direcțiile strategice, precum acest proiect din Germania, facem pași mici, dar siguri. Este un proiect care se consolidează și se conturează din ce în ce mai bine”, a spus Apostolescu.
Întrucât în condiții de criză investițiile în dezvoltare s-au dovedit motorul care susține compania și ajută la depășirea crizei, Phoenix Y a bugetat pentru anul 2021 o sumă de 10 milioane de euro destinată noilor tehnologii și calității produselor.
Chiar dacă nu se numără printre companiile nevoite să-și oprească activitatea din cauza COVID, și Phoenix Y resimte, desigur, efectele pandemiei. Închiderea școlilor, de exemplu, a blocat un segment de piață cu vânzări importante pentru categoria de snack-uri. De asemenea, oprirea multor activități și cresterea șomajului au afectat negativ vânzările în general, și în particular vânzările snacks-urilor în toate țările în care ajung pufuleții Gusto.
Apostolescu spune că deciziile de business necesare pentru adaptarea la noile condiții ale pieței au ținut cont de două criterii mari - siguranța angajaților și responsabilitatea față de clienți.
CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Andrei Cionca, CEO, Impetum Group: Optimismul managerilor a crescut. S-au deteriorat capitalul de lucru și relația cu băncile, dar suntem departe de o criză a cash-ului în companii“Am creat o strategie de criză pentru a putea onora comenzile clienților, chiar și în eventualitatea în care o parte din echipele noastre de lucru ar deveni indisponibile. În plus, am adus și clienți noi în portofoliul Gusto. Aceste două măsuri au generat costuri semnificative, dar ne-au ajutat să putem lucra la capacitate maximă și să putem onora contractele într-o perioadă în care multe companii nu au putut face acest lucru”, explică Apostolescu.
Strategia companiei a vizat, de asemenea, dublarea eforturilor de vânzări și diversificarea sortimentelor Gusto.