Nike se așteaptă la vânzări anuale de 50 de miliarde de dolari în 2020

Nike se așteaptă la vânzări anuale de 50 de miliarde de dolari în 2020
scris 15 oct 2015

Grupul american Nike, cel mai mare producător mondial de echipamente sportive, și-a propus o creștere de 63% a veniturilor în următorii cinci ani, până la 50 de miliarde de dolari în 2020, ca urmare a extinderii operațiunilor în domeniul e-commerce și majorării vânzărilor de produse destinate femeilor, transmite Reuters. 

În ultimii cinci ani, veniturile Nike au crescut cu 52,2%, sau 10,5 miliarde de dolari, pentru ca în ultimul exercițiu fiscal, încheiat la 31 mai 2015, să ajungă la 30,6 miliarde de dolari. 

Cu ocazia unei întâlniri cu investitorii organizată miercuri, șefii de la Nike au anunțat că producătorul mondial de echipamente sportive vrea să-și dubleze vânzările de produse destinate femeilor până la 11 miliarde de dolari în 2020, în timp ce vânzările online ar urma să crească de șapte ori până la 7 miliarde de dolari. 

"În prezent, operațiunile noastre destinate femeilor sunt mai mari decât operațiunile online destinate bărbaților. Aceasta ne dă un semnal că din ce în ce mai multe femei vor să aibă acces la brandul nostru", a declarat președintele brandului Nike, Trevor Edwards. 

Femeile au încurajat un nou lifestyle în domeniul sportiv, articolele de îmbrăcăminte și încălțăminte de tip activewear. Acesta nu este un trend pe termen scurt, ci o modificare de lifestyle, a declarat la rândul său CEO-ul Nike, Mark Parker. 

De asemenea, Nike a anunțat că în perioada iunie-august 2015 vânzările sale pe piața din China au crescut cu 30%, în timp ce alți retaileri au avut probleme. Edwards a subliniat că nu a existat o încetinire a cererii pe piața din China, adăugând că se așteaptă să continue să crească într-un ritm semnificativ.

"În cazul Chinei, unul din elementele care va continua să fie un factor de creștere pe piață pentru noi este continua creștere a clasei mijlocii iar acești oameni continuă să fie interesați de sport", a spus Edwards. 

Principalul rival al celor de la Nike, grupul german Adidas se așteaptă și el ca până în 2020 vânzările sale să crească cu 50% până la 22 de miliarde de euro, comparativ cu 14,8 miliarde de euro în 2014, urmând ca profitul net să crească cu 15% pe an, în medie, față de o creștere de 7-10% pe care o așteaptă pentru 2015.

Urmărește-ne și pe Google News

Sursa: Agerpres

viewscnt
Afla mai multe despre
nike
vanzari