Gigantul din industria alimentară Nestle, cel mai mare jucător de profil la nivel global, a consemnat o creștere organică de 10,5% în România anul trecut, pe fondul cererii puternice pentru cafea și hrană pentru animalele de companie.
În 2020, compania a avut pe piața locală afaceri de 933 milioane lei, astfel că acum a depășit 1 miliard lei.
Creșterea a fost susținută de diversitatea portofoliului pe piața locală, în special de categoriile de cafea pentru consum acasă și în sectorul out-of-home, precum și de hrana pentru animale de companie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Grupul elvețian a lansat peste 30 de produse noi pe piața din România în 2021 și a donat produse în valoare de peste 300.000 de franci elvețieni (aproximativ 286.000 euro) pentru comunitățile defavorizate, în contextul pandemiei de Covid-19.
La nivel internațional, Nestle a raportat vânzări în urcare cu 3%, până la 87,09 miliarde de franci (83,16 miliarde euro).
Creșterea organică s-a situat la 7,5%, sprijinită “de dinamica continuă a vânzărilor din retail, de redresarea constantă a canalelor out-of-home, de creșterea prețurilor și de creșterea cotei de piață”.
Profitul net a avansat cu 38%, de la 12,2 miliarde de franci în 2020 la 16,9 miliarde de franci (16,1 miliarde euro).
Nestle, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, este prezentă în 189 de țări, având peste 300.000 de angajați.
În România, grupul elvețian este activ la acest moment doar prin importuri, după ce a închis, la începutul anului 2019, singura sa fabrică pe plan local, aflată la Timișoara, cu o producție anuală de peste 10.000 tone de dulciuri (napolitane Joe) și cafea. Profit.ro a anunțat atunci în excusivitate că motivele invocate pentru oprirea producției au fost apariția unor noi modele de consum și lipsa forței de muncă.
“Închiderea unității de producție din Timișoara a fost o decizie foarte dificilă și, la vremea respectivă, am făcut tot posibilul pentru ca tranziția să fie una cât mai ușoară pentru angajații noștri. Din păcate, activând într-o piață care trece prin schimbări rapide și care este caracterizată de noi modele de consum și lipsa forței de muncă, acest lucru a fost inevitabil, în pofida faptului că am analizat și chiar implementat toate alternativele posibile”, au transmis ulterior reprezentații companiei pentru Profit.ro.