Matei Lucescu, antreprenorul din spatele brandului de bere Grivița, investiție prezentată în premieră de Profit.ro, a anunțat o nouă investiție, de 6 milioane de euro, într-o fabrică ce va susține cererea din retail și care a fost inaugurată acum.
”Această nouă unitate de producție a venit ca o necesitate. În urma pandemiei zona HoReCa a fost grav impactată, prin urmare ne-am orientat și spre retail. Prin urmare, ne-am schimbat toată filosofia de business și urmărim o democratizare a berii artizanale. Vom lansa pe piață produse speciale pentru zona de retail și pentru consumatorul de retail. Am gândit produse care pot fi plasate la raft, beri pasteurizate, la un preț mai mic decât al celor pe care le aveam în portofoliu până acum. Vorbim în continuare de un produs premium, dar la un preț accesibil”, a detaliat pentru Progresiv Matei Lucescu.
Fabrica situată în zona Popești-Leordeni din București a presupus o investiție de șase milioane de euro, susținută din fonduri proprii. Construcția proiectului greenfield a fost demarată în luna februarie 2022 și reprezintă cea mai modernă fabrică de bere craft din Europa de Est. În noua unitate de producție vor lucra 25-30 de angajați. Potrivit lui Matei Lucescu capacitatea de producție poate crește de la 2.000 de hectolitri pe an până la 27.000 de hectolitri/an.
În prezent, retailul susține 30-35% din vânzările companiei, produsele fiind listate în rețelele Cora, Carrefour, Auchan și Mega Image.
Matei Lucescu, la momentul căsătoriei. Sursa:captură video Kanal D
Grivița a fost o marcă de bere disponibilă în perioda comunistă și în anii ’90, dar și o fabrică de bere. Istoria ei începe în anul 1869, când antreprenorul german Erhard Luther a înființat la București fabrica de bere care i-a purtat numele. După naționalizarea din 1948, fabrica Luther a devenit Întreprinderea de Bere București - Fabrica „Grivița. În perioada anilor '70, a fost redenumită Fabrica Gambrinus.
În iulie 1998, un grup de investitori britanici și americani a preluat controlul asupra fabricii și a implementat un program de modernizare și renovare finalizat în martie 2000. Ulterior, fabrica Grivița a intrat în posesia Heineken România. Producția de bere a încetat în 2005, cu puțin timp înaintea de începerii lucrărilor la pasajul Basarab, care au afectat o parte din clădirile fabricii.
În 2013, cei de la Heineken au vândut fabrica și terenul aferent acesteia companiei de dezvoltare imobiliară Kiseleff Development. Compania își propunea să construiască acolo spații de birouri și o piațetă conservând totodată trei clădiri istorice monument ale fabricii, orzăria, mălțăria și pavilionul administrativ, și păstrându-le arhitectura originală. În cele trei construcții de epocă urma să funcționeze o zonă de entertainment, cu cafenele, terase, restaurante și o berărie.
În cele din urmă, cel de la Kiseleff Development nu au mai implementat proiectul și au vândut fabrica și terenul dezvoltatorului imobiliar lituanian Hanner Holding. Acesta a anunțat planuri asemănătoare pentru spațiul respectiv, inclusiv în ceea ce privește conservarea și valorificarea clădirilor istorice ale fostei fabrici de bere Grivița.