Operatorul japonez al restaurantelor McDonald’s a anunțat a treia creștere a prețurilor în mai puțin de un an, cel mai recent semn de agravare a presiunilor inflaționiste asupra consumatorilor, scrie publicația Japan Today.
McDonald's Holdings Company Japonia a declarat că va crește prețurile la aproximativ 80% din meniul său începând cu 16 ianuarie, invocând fluctuațiile valutare, precum și costurile în creștere pentru materiale, forță de muncă, transport și energie, scrie News.ro.
Majorările urmează creșterilor anterioare din martie și septembrie anul trecut și apar pe măsură ce Japonia se confruntă cu inflația și cu o scădere a yenului, ceea ce a făcut ca ingredientele importate să fie mai scumpe.
Prețul unui singur cheeseburger va ajunge la 200 de yeni luna aceasta, de la 140 de yeni în urmă cu un an. Costul semnăturii hamburger Big Mac va ajunge la 450 de yeni de la 410 de yeni anterior.
Clienții japonezi vor vedea creșteri de preț la peste 4.000 de produse alimentare de luna viitoare, a spus cercetătorul Teikoku Databank, în urma unui val și mai mare de creșteri în octombrie anul trecut.
Separat, operatorii de restaurante Hot Palette și Royal Holdings au spus că vor crește și prețurile în ianuarie și, respectiv, martie, mai ales la produsele din carne de vită și friptură.