Marea Britanie va amâna cu un an aplicare unor reguli noi care interzic ofertele de cumpărare multiplă pentru alimente și băuturi bogate în grăsimi, sare sau zahăr, guvernul afirmând în weekend că are nevoie de mai mult timp având în vedere creșterea puternică a prețurilor, transmite Reuters.
Caracteristicile piețelor externe de interes pentru magazinele online din România, resursele umane în perioada post-pandemică, evoluția pieței forței de muncă în companiile implicate în comerțul electronic și multe alte teme vor fi prezentate la Conferința Profit.ro - DPD România Barometrul e-Commerce. Provocări în vremuri de criză.
Evenimentul, programat pentru 27 mai, la hotelul Marriott Bucharest Grand Hotel, va fi transmis în direct la PROFIT NEWS TV.
Detalii AICI
Interdicția privind ofertele, inclusiv ”cumpărați unul și primiți unul gratuit”, ”3 pentru 2” și restricțiile privind reumplerea gratuită în cazul băuturilor răcoritoare, trebuiau să intre în vigoare în octombrie, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Amânarea prevederilor i-a înfuriat pe militanții împotriva obezității.
Economiile din întreaga lume au fost afectate de prețurile mari ale energiei și bunurilor la nivel global, provocate parțial de războiul din Ucraina, ceea ce a dus la creșterea costurilor pe lanțurile de aprovizionare, care afectează atât întreprinderile, cât și consumatorii.
”Amânarea restricțiilor privind ofertele, cum ar fi cumpărați unul și primiți unul gratuit, ne va permite să înțelegem impactul acestora asupra consumatorilor în contextul unei situații economice globale fără precedent”, a declarat ministrul Sănătății Publice, Maggie Throup.
Colegiul Regal al Medicilor din Marea Britanie a criticat amânarea.
”Acest lucru este incredibil de dezamăgitor și lipsit de viziune, mai ales în contextul recentului raport al Organizației Mondiale a Sănătății care arată că doar în Statele Unite ale Americii nivelul de obezitate este mai ridicat decât în Europa”, a declarat profesorul Rachel Batterham, consilierul special al RCP pentru obezitate.
Guvernul a mai spus că noile reguli care interzic reclamele pentru aceste oferte la televizor înainte de ora 21:00 și reclameole plătite online vor fi, de asemenea, amânate timp de un an, ceea ce înseamnă că nu vor intra în vigoare până în ianuarie 2024.
Acest lucru a fost pus pe seama unei întârzieri a procesului legislativ, precum și pe ”o recunoaștere tot mai mare a faptului că industria are nevoie de mai mult timp pentru a se pregăti”.
Cu toate acestea, noile reguli care limitează amplasarea alimentelor e acest tip în magazine vor fi aplicate așa cum era planificat, în octombrie. Asta va însemna că produsele mai puțin sănătoase nu vor mai putea fi promovate în cele mai vizibile locații, cum ar fi casele de marcat, intrările în magazine, capetele de culoar și echivalentele lor online.