Vânzările Jumbo în România au crescut cu circa 13% anul trecut, România fiind singura piață cu o evoluție pozitivă pentru grup, în pofida pandemiei. Retailerul grec de jucării și decorațiuni va deschide un nou hipermarket în România până la finele anului, la Craiova și are în plan să se extindă și în Moldova, cu noi magazine în Iași.
Jumbo a obținut vânzări de 170,12 milioane de euro în România în 2020, în creștere cu 12,81% de la 150,81 milioane de euro în 2019.
La nivel de grup, Jumbo a raportat vânzări de 694,03 milioane de euro, cu 18,15% mai mici comparativ cu 2019, cu scăderi de două cifre pe toate celelalte piețe: -30% în Grecia, -13% în Cipru și -10% în Bulgaria.
Restricțiile impuse pe fondul pandemiei nu au inversat potențialul de creștere în România, astfel că vânzările au avansat cu aproximativ 13%, notează Jumbo.
Retailerul elen a obținut un profit înainte de taxe de 172,12 milione de euro, cu 24,4% mai mic comparativ cu anul 2019. Subsidiara din România a raportat un câștig de 54,04 milioane de euro, în urcare cu 16,6%, și a contribuit cu 31,4% la rezultatul grupului.
Jumbo a investit 20,7 milioane de euro în achiziția de terenuri pentru noi magazine și depozite anul trecut, din care peste 3,5 milioane de euro în România. Compania a cumpărat un teren de 17,8 hectare în Popești-Leordeni de la Alpha Bank, tranzacție anunțată în premieră de Profit.ro, unde vrea să construiască depozite și un centru de distribuție.
CITEȘTE ȘI EFdeN, cu sprijinul ENGIE, pune România pe harta inovației sustenabile. Prestigioasa competiție de locuințe solare, Solar Decathlon Europe 2023, se va desfășura la BucureștiÎn 2019, investițiile în achizițiile de active fixe în România s-au situat la aproape 10 milioane de euro.
Jumbo deține în prezent o rețea de 14 hipermarketuri în România, dintre care 4 situate în București-Ilfov și câte unul în orașele Timișoara, Oradea, Arad, Ploiești, Pitești, Constanța, Suceava, Bacău, Brăila și Brașov, ultimul inaugurat în toamna anului 2019.
Retailerul grec vrea să deschidă un nou hipermarket în România până la finele anului, la Craiova, cu o suprafață de aproximativ 12.500 metri pătrați. Tot la Craiova, același complex care va găzdui hipermarketul va adăposti și depozite și birouri de servicii pentru departamentul românesc al e-Jumbo, în suprafață totală de 33.000 metri pătrați.
CITEȘTE ȘI Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legalăDe asemenea, Jumbo intenționează să se extindă și în nord-estul țării, cu primele magazine din județul Iași. Compania a achiziționat, în prima parte a anului, mai multe terenuri în județ, în vederea dezvoltării de magazine cu o suprafață de aproximativ 14.000 metri pătrați fiecare, potrivit unui raport Jumbo.
Retailerul nu a specificat o dată de lansare și nici numărul exact de hipermarketuri ce vor fi deschise la Iași. Potrivit informațiilor prezentate anterior de primarul comunei Valea Lupului, primul magazin Jumbo din județ va fi deschis în această localitate.
La nivel de grup, Jumbo operează 80 de magazine fizice, în Grecia (52), România, Bulgaria (9) și Cipru (5), precum și două magazine online. Retailerul este prezent, prin intermediul unor parteneriate cu companii locale, și în Macedonia, Albania, Serbia, Kosovo și Bosnia și Herțegovina.