Jumătate dintre investitorii de retail din România (50%) plănuiesc să dețină acțiuni de inteligență artificială și doar 18% declară că nu sunt deloc interesați să investească în această tehnologie, relevă un sondaj realizat în 13 țări.
Cercetarea eToro Retail Investor Beat, citată de Agerpres, evidențiază, totodată, faptul că peste un sfert dintre investitorii români (27%) deja alocă bugete pentru a implementa în afacerile lor Inteligența Artificială.
În acest context, analiză citată arată că expoziția din acest an a Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas este despre inteligența artificială, mai ales despre tipul de tehnologie nevăzută. Astfel, prezența IA în interiorul unei mașini se manifestă printr-o setare sau printr-un mic indicator aprins cu inițialele "IA" pe partea din față a unui aparat.
CITEȘTE ȘI Samsung repară peste 70 de probleme de securitate ale flagship-urilor saleDe asemenea, producătorii de electronice au decis să pună inteligența artificială direct în living, iar LG și Samsung au prezentat asistenți IA care sunt, de fapt, mici roboți capabili să înțeleagă comenzi vocale și să îndeplinească sarcini simple. Ei arată cumva ca niște droizi din Star Wars.
Potrivit sursei citate, robotul de inteligență artificială Ballie de la Samsung a fost prezentat pentru prima dată în anul 2020, dar a revenit anul acesta la CES cu un proiector încorporat.
"Noua versiune este concepută pentru a fi un companion, un aparat de divertisment și un câine de pază cu ajutorul camerelor sale frontale și posterioare. Ballie te poate urmări prin casă, poate veni când este chemat și chiar te poate întâmpina la ușă. Robotul are capacitatea de a detecta postura umană și de a-și ajusta proiecția la cel mai bun unghi de vizualizare posibil. Robotul are trei roți care îi permit să se deplaseze prin casă", se menționează în analiza de specialitate.
La rândul său, LG a prezentat propriul robot de companie, botezat Smart Home AI Agent. Practic, mașinăria se bazează pe învățarea automată pentru a înțelege contextul, în așa fel încât să poată oferi răspunsuri emoționale personalizate pentru fiecare membru al casei.
Robotul este alimentat de un model de limbaj mare generativ de inteligență artificială, "astfel încât puteți discuta cu el în timp ce faceți treburile casnice, dar nu vă va împături rufele", notează specialiștii.