Vânzările de hrană pentru animale de companie din România vor ajunge în acest an la peste 5,54 miliarde de lei (peste 1,1 miliarde de euro), în creștere cu 9,7% comparativ cu anul trecut, potrivit estimărilor din raportul „Pet Care in România”, realizat de compania de cercetare a pieței Euromonitor International.
Din această sumă, produsele pentru animale de companie reprezintă aproape 577 de milioane de lei (aproape 116 milioane de euro), restul de aproximativ 4,97 miliarde de lei (aproape 998 milioane de euro) fiind alimentele.
Potrivit raportului, piața va înregistra, în acest an, o creștere și ca volum al vânzărilor: „Îngrijirea animalelor de companie în România este de așteptat să înregistreze o revenire la o creștere pozitivă a volumului în 2024, după declinul din anul precedent. Acest lucru se va datora în mare parte scăderii presiunilor inflaționiste, care vor avea un impact pozitiv asupra veniturilor reale ale gospodăriilor. În consecință, produsele de îngrijire a animalelor de companie vor deveni mai accesibile proprietarilor afectați de costul ridicat al vieții.”, arată PetsCats.ro
Analiștii Euromonitor notează că piața din România este influențată de declinul câinilor ca animale de companie. Produsele dedicate acestora au cea mai mare cotă de piață, atât ca volum, cât și ca valoare. „Deși acest lucru va fi atenuat într-o oarecare măsură de o creștere a populației de pisici, se așteaptă ca hrana pentru câini să înregistreze o creștere mai lentă a volumului decât echivalentul său felin în 2024”, arată raportul.
Popularitatea pisicilor crește deoarece aceste animale sunt mai ușor de îngrijit, într-o perioadă în care mulți oameni au revenit la birou după pandemie și au mai puțin timp liber, dar și pentru că au costuri de întreținere mai reduse.