Decembrie a înregistrat un nou record de creștere în numărul și valoarea comenzilor plasate în comerțul online.
Contextul s-a menținut imprevizibil și a orientat tot mai mult clienții spre online pentru achiziția de cadouri, dar și alimente. Valoarea medie a comenzii în circa 1.500 magazine s-a menținut constantă la nivelul anului 2020, fiind de 225 lei. Cea mai mare comandă înregistrată în decembrie a fost în valoare de peste 40.000 euro. Decembrie a înregistrat un nou record de creștere în numărul și valoarea comenzilor plasate, cu 83% și respectiv cu 99% față de decembrie 2019. relevă datele platformei de eCommerce MerchantPro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
După 9 luni de pandemie, cifrele arată că românii cumpără tot mai mult și mai constant din online, fie că vorbim de produse de necesitate cum sunt cele alimentare, de îngrijire personală sau curățenie, de obiecte pentru casă ori cadouri sau chiar de investiții, cum este cazul în luna decembrie.
Ultimul trimestru al anului 2020 a înregistrat noi creșteri în volumul și valoarea vânzărilor online, motoarele de creștere fiind Black Friday – cu o creștere medie de 43% față de perioada similară din 2019 - și sărbătorile de iarnă, cu creștere de 83% la numărul tranzacțiilor.
Cea mai mare comandă plasată în decembrie din punct de vedere valoric a fost de peste 40.000 euro, reprezentând investiții în echipamente specializate. Din perspectiva numărului de produse, comanda cea mai diversificată a avut 301 produse alimentare.
"Ziua Z", cu cele mai multe comenzi din decembrie, a fost luni, 14 decembrie 2020, când s-au plasat 13.082 comenzi, față de 2019 când aceasta a fost 9 decembrie, cu 7186 comenzi, tot o zi de luni.
Zilele de luni sunt cele mai aglomerate. Peste weekend clienții au timp să gândească achizițiile, să compare prețuri și să se informeze despre produse, iar luni plasează comanda. A fost interesant de remarcat că românii au plasat comenzile de Crăciun mai târziu în 2020 față de 2019, probabil fiind mai atenți la campaniile de reduceri și la promoții, dar și datorită creșterii flexibilității în livrare, petrecând mai mult timp acasă.
CITEȘTE ȘI Wellbeing în pandemie – Cum a derulat Auchan Romania un program de mental wellbeing cu WellingtonCele mai active orașe din punct de vedere al dinamicii online-ului, în afară de București, sunt Constanța, Cluj-Napoca, Iași și Timișoara.
2021: Anul consolidării prezenței în online, dar mai temperat
Pentru 2021 este estimat că ritmul creșterilor din online va fi în continuare ascendent, însă mai temperat. Adopția online-ului va continua mai ales în rândul retailerilor locali, care vor integra masiv online-ul în strategia de vânzări.