Casa de modă franceză haute couture Hermès a înregistrat o creștere a capitalizării bursiere la 243,65 miliarde de euro, depășind valoarea de 243,44 miliarde de euro a companiei rivale LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton.
Această dezvoltare poziționează Hermès drept cea mai valoroasă companie pe indicele de referință CAC40 a Franței.
Această schimbare în clasamentul capitalizării pieței vine după ce LVMH a cunoscut o scădere de până la 8,4%, la Paris.
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Scăderea a urmat rezultatelor mai puțin impresionante ale companiei din primul trimestru, care au fost afectate de încetinirea cererii în China și Statele Unite, precum și de îngrijorările cu privire la o potențială intensificare a conflictelor comerciale.
În februarie, Hermès a raportat o creștere mai mare decât previziunile pentru vânzările din trimestrul al patrulea, semnalând o cerere puternică pentru produsele sale exclusiviste, în pofida dificultăților din sectorul luxului.
Producătorul celebrei genți Birkin a înregistrat o creștere anuală de 17,6% a veniturilor la curs valutar constant, ajungând la 3,96 miliarde de euro (4,15 miliarde de dolari), în ultimele trei luni ale anului 2023. Acest rezultat a depășit estimarea analiștilor LSEG, care prognozaseră 3,69 miliarde de euro.

Hermès, excepția din industria luxului
Hermès a reușit să evite recesiunea din sectorul luxului în ultimii ani, menținând un aer de exclusivitate și atracție, în timp ce alte branduri s-au confruntat cu provocări legate de costuri ridicate și lipsa de inovație.
Președintele executiv Axel Dumas a subliniat fidelitatea clienților ca factor esențial în menținerea creșterii vânzărilor, în ciuda unui mediu macroeconomic volatil.
”În 2024, într-un context economic și geopolitic mai incert, performanța solidă a rezultatelor atestă forța modelului Hermès și agilitatea echipelor casei, cărora le mulțumesc călduros”, a declarat Dumas în comunicatul oficial.

Perspective pentru 2025
Casa de modă franceză a previzionat o creștere continuă a veniturilor în 2025, fără a oferi o cifră exactă. Dumas a declarat, totuși, că este ”prea devreme” pentru a vedea un punct de inflexiune în industria luxului, conform Reuters.
Creșterea vânzărilor a fost generalizată în toate regiunile, cu un avans de 9% în zona Asia-Pacific (excluzând Japonia), în ciuda unei încetiniri mai largi a pieței de lux din China.
Divizia de marochinărie și șelărie, care generează aproape jumătate din veniturile grupului, a fost segmentul cu cea mai rapidă creștere în trimestrul al patrulea, avansând cu 21,7%.