Hennes & Mauritz AB (H&M) a raportat un profit operațional sub estimări în cel mai recent trimestru (perioada martie-mai 2024), al doilea mare retailer de îmbrăcăminte din lume confruntându-se cu dificultăți în realizarea obiectivelor anuale, transmite Reuters.
Profitul operațional în perioada martie-mai 2024 s-a situat la 7,1 miliarde de coroane suedeze (672,5 milioane de dolari), față de un nivel de 4,74 miliarde de coroane suedeze în perioada similară din 2023 și un nivel de 7,37 miliarde de coroane suedeze previzionat de analiști.
Vânzările în iunie ar urma să scadă cu 6% în monedă locală, comparativ cu perioada similară din 2023, parțial în urma vremii instabile de pe cele mai mari piețe ale grupului suedez, arată Agerpres.
Grupul încă se așteaptă să înregistreze o marjă operațională de 10% în acest an, dar obiectivul devine mai dificil de realizat, a afirmat directorul general Daniel Erver. Acesta a adăugat că “factorii externi care influențează costurile noastre de achiziție și veniturile din vânzări, inclusiv materiile prime și evoluția cursului de schimb, vor avea un impact negativ mai pronunțat decât ne așteptam în semestrul doi din 2024”.
“Cea mai importantă precondiție pentru îndeplinirea obiectivului nostru este o consolidare suplimentară în semestrul doi din 2024, după creșterea din trimestrul doi”, susține șeful grupului suedez.
H&M pierde teren în fața rivalei Inditex și încă are dificultăți în a concura cu rapida expansiune de retailerilor online de îmbrăcăminte, cum ar fi SHEIN și Temu.