Retailerul de încălțăminte, genți și accesorii Anna Cori a avut anul trecut, din cauza pandemiei COVID, o scădere de 28% a vânzărilor realizate prin rețeaua formată din 32 de magazine și platforma online. În 2021, compania urmărește redresarea vânzărilor și renegocierea chiriilor pentru spațiile din mall-uri, luând în calcul închiderea unor magazine nerentabile, dar și o posibilă deschidere de noi puncte de lucru.
Anna Cori este un brand al fabricii de încălțăminte și marochinărie Denis din Suceava, ambele business-uri aparținând familiei Cornea.
“Pandemia COVID a afectat drastic atât fabrica Denis, cât și magazinele Anna Cori. (…) Cu o rețea de retail care numără 32 de magazine am realizat în anul 2020 o cifră de afaceri de 38.291.066 lei. Per total, în 2020 față de 2019, în magazinele <Anna Cori> și <Anna Cori-Online > am înregistrat o scădere a cifrei de afaceri de 28%”, a declarat pentru Profit.ro Ana Cornea, cea care a pus bazele business-ului, împreună cu soțul său, Ilie Cornea.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Creșterea programată a vânzărilor ar urma să vină în primul rând prin aducerea la raft a unor produse noi, competitive ca preț și calitate.
În strategia de investiții, Anna Cori a inclus ca principal obiectiv îmbunătățirea majoră a platformei online de vânzări, care să asigure preluarea rapidă a comenzilor și reducerea timpului de predare a mărfii către beneficiar. Anul trecut, comenzile online pentru produsele companiei au crescut cu 70%, trend care va continua în anii următori.
CITEȘTE ȘI Miracolul digitalizării: declarațiile online nu se mai depun la etajul 2În ceea ce privește rețeaua de magazine, compania va încerca să renegocieze condițiile contractuale pentru spațiile din mall-uri, dar ia în calcul și închiderea unor puncte de lucru pentru care cheltuielile mari cu chiriile în raport cu vânzările slabe aduc pierderi.
“Funcție de rezultatul negocierilor cu partenerii noștri, nu excludem posibilitatea deschiderii unor noi puncte de lucru în anul 2021. Ne propunem în același timp modernizarea tuturor magazinelor noastre și este deja plănuită pentru anul 2021 o reamenajare de proporții a show-room-ului din Suceava”, spune Ana Cornea.
CITEȘTE ȘI Cum pot antreprenorii să își salveze firmele chiar de la falimentÎn martie 2020, când România intrase în stare de urgență, iar zona Suceava în carantină, fabrica Denis și-a sistat activitatea, toți angajații fiind plasați în șomaj tehnic.
Ca urmare a închiderii mall-urilor, cele 20 de magazine Anna Cori situate în centrele comerciale mari și-au oprit și ele activitatea.
Au rămas deschise doar magazinele stradale, care și-au desfășurat activitatea în proporție de 30%.
Per total, în perioada 22 martie - 15 iunie, vânzările în magazinele Anna Cori au scăzut cu 80% față de anul precedent.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT TV Vasile Godîncă-Herlea, Impetum Group: Firmele cu datorii au la îndemână mai multe metode de restructurare și trebuie să le acceseze cât mai rapid pentru a nu croniciza boalaÎn contextul crizei și al pierderilor calculate pe lipsa încasărilor, compania a decis închiderea a 4 magazine, respective cele din Mega Mall București, Bistrița, Tg Neamț si Piatra Neamț.
Redeschiderea magazinelor din mall-uri, în 15 iunie, s-a făcut cu noi cheltuieli pentru companie, necesare îndeplinirii cerințelor privind dezinfectarea spațiilor și protecția angajaților și a clienților.
Fondatorul actualului grup Denis este Ilie Cornea, care realiza în anul 1985 primele perechi de pantofi. Mica afacere de familie s-a transformat în 1994 dintr-un atelier ce producea manual doar încălțăminte pentru bărbati într-o adevarată fabrică, aceasta purtând numele fiului cel mic al familiei, Denis.
În 1996, Ana Cornea, soția și partenera de afaceri a fondatorului fabricii Denis, a avut ideea înființării unei secții de încălțăminte pentru femei, urmată de lansarea brandului Anna Cori și, în 1999, de o nouă extindere a activității, prin producția de genți și accesorii.