Divizia de băuturi a PepsiCo, Quadrant – Amroq Beverages SRL, a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri și un profit record. În schimb, subsidiara de snacksuri a înregistrat o diminuare a cifrei de afaceri.
Quadrant – Amroq Beverages SRL din București a raportat afaceri de peste 1,91 miliarde de lei în anul 2023, cu 21% mai mari decât anul precedent.

3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Quadrant – Amroq Beverages SRL reprezintă compania americană PepsiCo, cunoscută în special pentru băuturile carbogazoase Pepsi, conform termene.ro.
Cifra de afaceri realizată de Quadrant – Amroq Beverages anul trecut a fost și recordul companiei. Firma și-a crescut constant afacerile în ultimul deceniu. Cifra de afaceri a societății era de 580 de milioane de lei în anul 2013. Într-un deceniu, societatea și-a mărit cifra de afaceri cu aproape 350%.
Multinaționala PepsiCo este prezentă în România prin două societăți comerciale care își împart activitatea de băuturi și cea de gustări. Dacă Quadrant – Amroq Beverages SRL reprezintă divizia de băuturi, Star Food EM SRL reprezintă divizia de gustări.

Spre deosebire de Quadrant, Star Food EM SRL a înregistrat o scădere a cifrei de afaceri. În 2023 a înregistrat doar 817 milioane de lei, după ce în 2022 a raportat pentru prima dată afaceri anuale de peste un miliard de lei.
Divizia de băuturi PepsiCo România (Quadrant – Amroq Beverages SRL) a înregistrat în 2023 un profit de 90,5 milioane de lei, în creștere cu 2086% față de anul precedent. În 2022, compania a raportat un profit de 4,1 milioane de lei. Astfel, profitul companiei a crescut cu aproape 86 de milioane de lei de la un an la altul. Și profitul înregistrat în 2023 a fost cel mai mare din istoria societății comerciale.

2015 este anul în care Quadrant – Amroq Beverages SRL a avut ultima dată pierderi. În acel an, compania a raportat pierderi de aproape 11 milioane de lei.
Numărul mediu al angajaților societății nu a fost raportat.

Obiectul principal de activitate al Quadrant – Amroq Beverages SRL este „producția de băuturi răcoritoare nealcoolice, producția de ape minerale și alte ape îmbuteliate”, cod CAEN 1107.
Acționarul principal este Pepsi Bottling Group Hoosiers BV din Țările de Jos, care deține 99,399083% din acțiunile societății.

Prezent în România din 1965, chiar în epoca comunistă, Pepsi-Cola este unul dintre cele mai îndrăgite branduri din România și este asociat cu libertatea și tinerețea.
În 1991, portofoliul de băuturi răcoritoare al PepsiCo a început să fie produs și distribuit printr-un nou sistem de franciză de către îmbuteliatorul Quadrant Amroq Beverages (QAB). QAB a produs și distribuit băuturi răcoritoare din portofoliul PepsiCo până în 2006, când a fost achiziționată de PepsiAmericas, al doilea cel mai mare îmbuteliator de produse PepsiCo din lume.

PepsiCo și-a deschis o subsidiară pe piața românească în anul 2004, când a achiziționat liderul de piață pe segmentul de chips-uri de cartofi, compania Star Foods, prezentă în România încă din 1993.
Astfel, PepsiCo a devenit unul dintre jucătorii principali pe piața de snacksuri din România.

PepsiCo România are peste 1.800 de angajați.
Gigantul american PepsiCo a dublat capacitatea de producție a fabricii din Popești-Leordeni, investiție de 100 de milioane de dolari, și vorbește despre transformarea unității într-un hub de producție european.
Noul depozit automatizat al PepsiCo din Popești-Leordeni, care consolidează capacitatea companiei de producție și depozitare pentru Europa Centrală și de Sud-Est, va fi inaugurat astăzi, într-o ceremonie la care au fost chemați atât premierul Ciolacu, cât și ambasadoarea SUA la București, Kathleen Kavalec.

Fabrica din Popești-Leordeni are în prezent o capacitate de producție anuală de 39.000 de tone și deservește România, Bulgaria, Moldova, Grecia, Cipru, Albania, Muntenegru, Serbia, Croația, Slovenia, Bosnia și Herțegovina, Ungaria, Ucraina, Kosovo, Macedonia de Nord, Cehia și Slovacia.
Odată cu instalarea noilor linii de producție, PepsiCo Romania a localizat aproape în întregime portofoliul său de produse pentru piața românească (Lay's, Star, Doritos), în proporție de peste 95%.

PepsiCo își desfășoară activitatea și investește în România de peste 30 de ani.
În ultimii 10 ani, PepsiCo a investit direct 320 de milioane de dolari în România.