Hipermarketul online Freshful by eMAG, platforma, anunțată în premieră de Profit.ro, a ajuns, la șase luni de la lansare, la 30.000 de clienți unici și estimează că va avea, la finalul anului financiar în curs, început la 1 aprilie, 130.000 de clienți. Compania acoperă acum zonele București și Ilfov și ia în calcul, pentru anii viitori, extinderea în orașe precum Cluj-Napoca, Timișoara și Iași.
“Pentru noi, numărul de clienți este cel mai important indicator. Am depășit 30.000 de clienți unici, cu cel puțin o comandă, peste cel mai optimist scenariu pe care l-am avut. Circa 20% dintre clienți comandă o dată pe săptămână”, a declarat Andrei Popescu, General Manager Freshful.
El a reluat, la o întâlnire cu presa, planurile anunțate anterior de Profit.ro, precum extinderea personalului, pregătirea unor parteneriate cu fermierii români și a celui de-al doilea depozit care să deservească Bucureștiul.
Freshful by eMAG, specializată în livrări rapide de produse alimentare la domiciliu, are acum peste 500 de angajați, 550 de furnizori, toți români, și livrează pe o platformă proprie, în 2 ore, o gamă formată din circa 20.000 de produse, comanda medie fiind de 250 de lei.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Analist eToro: Europa ar putea supraviețui fără gazul rusesc iarna viitoare, dar există câteva problemeFlota companiei numără 100 de mașini în care temperatura este controlată, dintre care o parte sunt electrice.
Investiția inițială a fost de 5 milioane de euro, iar pentru anii viitori bugetele prevăd sume de ordininul zecilor de milioane de euro.
Numărul livratorilor va crește până în aprilie 2023 de la 145 în prezent la 260-270.
Platforma a fost lansată în octombrie 2021, în urma unei investiții de 5 milioane de euro constând în special în tehnologie și amenajarea unui depozit la Ștefănești, în zona de nord a Bucureștiului, într-un spațiu închiriat.
Pe termen lung, de 10 ani, ținta Freshful este de a ajunge la o cotă de 10% din piața totală a produselor alimentare, cea mai mare piață de consum din România, estimată acum la 24-25 de miliarde de euro. Compania și-a fixat și borne intermediare, astfel încât în 5 ani de exemplu să atingă o cotă de 5%. Strict pe segmentul vânzărilor alimentare pe canalul online, care au explodat de la începerea pandemiei COVID, compania vrea să ajungă principalul jucător. Dacă până la începerea pandemiei valoarea cumpărăturilor online reprezentau sub 1% din achiziția totală de produse alimentare, în prezent ponderea a depășit 2%, iar în București se apropie chiar de 3%.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB România: Există un mare interes în ceea ce privește zona de energie. Vedem aprecieri ale acțiunilor de zeci de procente doar în ultima lună și jumătateGrupul eMAG are în portofoliu brandul eMAG, retailerul online de fashion Fashion Days, magazinul specializat în produse IT și electronice PC Garage, compania de curierat rapid Sameday Delivery, atelierul de reparații Depanero, agenția de marketing online Conversion Marketing, platforma de livrări mâncare la domiciliu Tazz by eMAG, compania de software Zitec și hipermarketul online cu produse alimentare Freshful.
Prosus, companie desprinsă din grupul sud-african Naspers în 2019, controlează aproximativ 80% din eMAG, restul acțiunilor fiind deținute de omul de afaceri Iulian Stanciu.