Retailerul francez Carrefour a anunțat, la Paris, lansarea unui nou concept de magazin, denumit Potager City, în care la vânzare vor fi ofertate predominant fructe și legume.
Fructele și legumele vor avea o ofertă de până la 100 de produse, care vor acoperi mai mult de 50% din suprafața unui astfel de magazin.
România ocupă a doua poziție ca evoluție a cifrei de afaceri pe plan european pentru Carrefour, cu o creștere de 9% în termeni comparabili (LFL).
Pentru an anul fiscal 2022, grupul francez Carrefour anunță o creștere a vânzărilor de 8,5% față de 2021, o creștere de 26% a sectorului de e-commerce și un flux record de numerar net disponibil liber de 1.262 milioane euro în 2022, comparativ cu 1.227 milioane euro în 2021
Vânzările Grupului au continuat să crească în anul fiscal 2022, cu +8,5% în termeni comparabili și 10,9% în Q4.
„Pilonii planului Carrefour 2022 ne-au permis să le oferim soluții clienților pentru a face față presiunii asupra puterii de cumpărare, menținând în același timp cursul în ceea ce privește tranziția alimentară pentru toți și o disciplină financiară strictă”, a declarat Alexandre Bompard, Chairman și CEO Grup Carrefour.
Carrefour a înregistrat o creștere de +26% a Valorii Brute a Mărfurilor (GMV), până la 4,2 miliarde de euro, un ritm semnificativ mai rapid decât în 2021 (+11%). Activitatea de retail media capătă amploare, cu peste 450 de clienți parteneri până în prezent și o contribuție din ce în ce mai mare.
CITEȘTE ȘI FOTO Lidl sub asaltul inspectorilor ANPC, zeci de magazine închise. "Nu știu dacă în țara de origine se mănâncă legume și fructe mucegăite sau prețurile de la raft nu se potrivesc cu cele de la casă." Obiectivul anual de economii, ridicat la 1 miliard de euro, a fost atins, contribuind la creșterea Venitului Operațional Recurent (ROI). Acesta din urmă a înregistrat o îmbunătățire de +8,3%, ajungând la 2.377 milioane de euro, inclusiv +10,2% pentru Franța, unde marja a crescut cu +7 puncte de bază, ajungând la 2,2% pentru întregul an. Marja operațională a Grupului, excluzând efectul achiziției Grupo BIG, a fost stabilă în 2022 (-4bps față de 2021).
Creșterea fluxului de numerar net liber a atins un nou record, de 1.262 milioane euro. În acest context, Grupul va propune Adunării Generale a Acționarilor din 26 mai 2023 o majorare a dividendelor cu +8%, până la 0,56 euro per acțiune, iar Grupul va implementa un nou program de răscumpărare de acțiuni, de 800 de milioane de euro, pe parcursul anului 2023, după 750 de milioane de euro în 2022 și 700 de milioane de euro în 2021.
Grupul își accelerează, de asemenea, efortul în fiecare domeniu al retail media, prin crearea unei joint venture cu Publicis, își stimulează strategia imobiliară în Franța și Brazilia și își consolidează abordarea privind incluziunea, cu inițiative puternice în ceea ce privește diversitatea și dizabilitățile și un plan ambițios de participare a angajaților la capitalul social. Pornind de la acestea, Grupul vizează un flux de numerar net liber de cel puțin 1,7 miliarde de euro până în 2026, cu o creștere constantă în fiecare an.
CITEȘTE ȘI FOTO McWin, având în spate fondatorul AmRest, l-a recrutat pentru relansarea Burger King în România pe cel care a resuscitat inițial business-ul pe piața localăVânzările Grupului în al patrulea trimestru din 2022 s-au concretizat în 25.415 milioane de euro înainte de IAS 29, în creștere cu +18,0%. Această creștere include un efect valutar favorabil de +1,9%, datorat în special aprecierii realului brazilian, un efect favorabil al petrolului de +0,5%, un efect calendaristic neutru și efecte pozitive de +0,5% din expansiunea netă și +4,2% din achiziții. Impactul standardului IAS 29 a fost negativ de 437 milioane de euro.
Carrefour România încheie anul financiar cu 402 magazine în toate formatele la sfârșitul lunii decembrie 2022 - hipermarket, market, express și discount, precum și o prezență online cu livrare pentru întregul portofoliu de produse.
Astfel, în 2022, Carrefour și-a continuat expansiunea și a deschis 46 de magazine, dintre care patru magazine Supeco (discounter), trei Carrefour Market și 29 Carrefour Express și 10 magazine în regim de franciză; alături de o extindere a amprentei digitale prin intermediul partenerilor, Bringo și Glovo România. Cifrele înregistrate continuă trendul ascendent al afacerii.
Pentru Q4, în România (+17,8% LFL), creșterea a accelerat puternic în comparație cu Q4 2021 (după +8,8% LFL în Q3), în special datorită bunei performanțe a hipermarketurilor, într-un context normalizat pentru cele situate în centre comerciale, unde accesul a fost limitat în Q4 2021.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV SURPRIZĂ Ștefan Mandachi a vândut Spartan, cea mai mare rețea de restaurante cu specific grecesc din Europa, și alte mari branduri, tranzacție de peste 20 milioane euro„România a avut o evoluție excelentă în 2022 în cadrul Grupului, confirmând că Europa Centrală și de Est este regiunea cu cea mai rapidă creștere din Uniunea Europeană. A fost primul an post-pandemic, dar și un an plin de provocări pentru industria de retail și, în pofida inflației, am reușit să absorbim perturbarea din piață, să ne asumăm o parte din costuri”, a spus Régis Moratin, Chief Financial Officer Carrefour România.