Cei trei fondatori ai Benefit Seven, compania care deține brandul 7card, agregator de servicii de wellness și sport, au vândut 20% din acțiunile companiei către furnizorul de tichete de masă Sodexo. În ianuarie, Profit.ro a scris că firma s-a transformat din SRL în SA, cu scopul de a atrage un investitor strategic.
Tranzacția a fost finalizată în februarie 2016, dar valoarea nu a fost prezentată public.
Înainte de această tranzacție, deținerile fondatorilor 7card erau: Iulian Cîrciumaru – 40%, Andrei Crețu – 40% și Cătălin Ivașcu – 20%. Andrei Crețu și Iulian Cîrciumaru au cedat câte un pachet de câte 8%, în timp ce Cătălin Ivașcu, directorul operațional, a cedat 4%.
În ianuarie, antreprenorii spuneau că au analizat mai multe variante de a primi un investitor în acționariat care să le permită să dețină în continuare controlul în companie. Au decis să elimine varianta listării pe bursă, dar și a unui fond de investiții care să intre în acționariat, optând pentru varianta unui investitor strategic, despre care ei spun că ar înțelege mai bine business-ul pe care l-au fondat.
CITEȘTE ȘI Batoane Mars și Snickers, retrase de la comercializare din mai multe țări europeneCei doi antreprenori au avut în vedere o reorganizare mai amplă a businessului, de aceea au creat și un holding - Vertical 7 Capital - care să înglobeze toate proiectele lansate până acum, printre care și Benefit Seven, proprietarul mărcii 7card, sau FitRepublic, conceptul de antrenamente în aer liber.
Rețeaua 7card reprezintă un abonament lunar care include accesul la 200 de săli din șapte orașe (București, Iași, Timișoara, Cluj-Napoca, Brașov, Ploiești, Craiova), anul trecut fiind înregistrați 10.000 de abonați. Acum, intenția este ca numărul de abonați să fie dublat, la 20.000, până la sfârșitul acestui an. De asemenea, cofondatorii 7card își doresc pentru acest an triplarea numărului de companii care le oferă anjaților acces la acest serviciu, de la 400 cât sunt în prezent la 1.200.
Benefit Seven a înregistrat creșteri de la an la an. În 2014, a avut o cifră de afaceri de 3,7 milioane de lei (aproximativ 830.000 de euro) și un profit de 487.000 de lei (aproximativ 109.000 de euro), de două ori mai mari decât cifrele înregistrate în anul precendent. Pentru 2015, 7card a avut o cifră de afaceri de 1,8 milioane de euro și un profit de aproximativ 200.000 de euro, iar pentru anul în curs prognozează o creștere a afacerilor cu cel puțin 75%, până la 3,5 milioane de euro.
”Este un teritoriu nou pentru noi, însă nu este doar o investiție pur financiară, este un parteneriat adevărat”, a spus Balint Bessenyey, șeful Sodexo România.
Balint Bessenyey a precizat că nu se va schimba nimic în managementul companiei care deține brandul 7card. Cu toate că deocamdată principala țintă este dezvoltarea pe piața locală, șeful Sodexo România nu exclude posibilitatea ca, în viitor, acest parteneriat să fie replicat și în alte state unde Sodexo este prezent.
Sodexo, lider pe piața tichetelor de masă cu o cotă de aproximativ 40%, are în România un portofoliu de 15.000 de companii și 750.000 de angajați, potrivit datelor companiei.