Producătorul și distribuitorul de alimente de origine vegetală SanoVita, preluat anul trecut de fondul american de investiții Highlander, tranzacție anunțată în premieră de Profit.ro, negociază achiziția mai multor companii, o înțelegere în acest sens fiind așteptată în următoarele luni.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
“Suntem în diverse stadii de negociere și ne dorim să încheiem anul cu o achiziție. Ne uităm la companii cu un portofoliu complementar cu al nostru, cu produse cu beneficii pentru sănătate care sunt greu de replicat, pe care să le putem integra cu ușurință în compania noastră”, a declarat pentru Profit.ro CEO-ul SanoVita, Mircea Stoica.
Anul trecut, fondul american de investiții Highlander a preluat SanoVita - unul dintre cei mai mari jucători din piața produselor naturale - de la fondatorii Cornel Soare, Ion Dan și Dumitru Dan și anunța că va accelera creșterea companiei prin extinderea portofoliului de produse și prin achiziții.
CITEȘTE ȘI Evoluția Artesana: de la business de familie la unul dintre cei mai mari jucători independenți de pe piața lactatelor artizanaleSanoVita a lansat anul trecut circa 30 de produse noi și a menținut ritmul în 2021.
Compania a avut în prima jumătate a anului o creștere de două cifre a business-ului față de perioada similară a anului trecut și vrea să ajungă până la finele anului la o cifră de afaceri de 100 milioane lei, în urcare cu 25% față de 2020.
“Ne bazăm pe: lansările de produse noi - peste 30 de articole noi în prima jumătate a anului, în subcategorii cu potențial mare de creștere (BIO, rondele, nuci, musli și granola, lapte vegetal), îmbunătățirea prezenței în magazine și a vizibilității noastre la raft; o fructificare mai bună a mediului online”, a spus Stoica.
CITEȘTE ȘI Digitalizarea a devenit o prioritate și pe piața imobiliară. Sectorul proptech este propulsat de pandemieDe la preluarea de către Highlander, compania a investit peste 3 milioane de lei, unul dintre proiecte fiind lansarea unei linii de producție pentru produsele BIO, și va continua investițiile în retehnologizare și pentru linii noi de producție, care să îi permită să venă pe piață cu formate și ambalaje noi, resigilabile.
În ceea ce privește categoriile de produse, tofu-ul, gama BIO și rondelele sunt cele care vor atrage creșteri de producție, pentru primul produs urmând să fie dezvoltată o nouă linie de fabricație, pentru tofu sterilizat.
SanoVita s-a confruntat și în acest an cu o creștere a prețurilor la materiile prime și cu costuri de transport mai mari, în special în cazul livrărilor maritime. La nivelul prețului de consumator însă impactul a fost minim, prin optimizarea proceselor de producție și logistice, spune CEO-ul companiei.
Odată cu debutul pandemiei COVID, oamenii au început să gătească mai mult acasă și să se aprovizioneze cu produse percepute ca fiind sănătoase și de calitate. A crescut, totodată, interesul pentru alimentele cu beneficii pentru sănătate (imunitate, digestie, energie, antioxidant) și pentru produsele BIO, tendință care s-a consolidat în 2021. De asemenea, o altă tendință care încă se păstrează pentru anumite categorii de consumatori este aceea de cumpărături online.
Înființat în urmă cu 25 de ani, SanoVita produce și comercializează cereale pentru mic dejun, rondele expandate din grâu sau orez, fructe uscate și nuci, băuturi vegetale, soia și paste vegetale tartinabile.