EXCLUSIV Planul Freshful by eMAG - 100.000 de clienți, al doilea depozit în București, 10% din piața de 25 miliarde euro a produselor alimentare

EXCLUSIV Planul Freshful  by eMAG - 100.000 de clienți, al doilea depozit în București, 10% din piața de 25 miliarde euro a produselor alimentare
Emil Popescu
Emil Popescu
scris 1 mar 2022

Hipermarketul online Freshful by eMAG vrea să ajungă la finele anului la 100.000 de clienți unici și să angajeze încă aproape 400 de livratori, pregătind simultan parteneriate cu fermierii români și un al doilea depozit, tot în apropierea Bucureștiului. Planul pe termen lung este să “muște” o felie de 10% din piața produselor alimentare, estimată acum la 25 de miliarde de euro.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Platforma, pentru livrări rapide de produse alimentare la domiciliu, anunțată în premieră de Profit.ro, a fost lansată în octombrie 2021, în urma unei investiții de 5 milioane de euro constând în special în tehnologie și amenajarea unui depozit la Ștefănești, în zona de nord a Bucureștiului, într-un spațiu închiriat.  

Urmărește-ne și pe Google News

La 4 luni de la lansare, Freshful are 15.000 de clienți, dintre care cei mai mulți sunt recurenți. Compania acoperă, cu o flotă de mașini în care temperatura este controlată, Capitala și 80% dintre localitățile din Ilfov, furnizând 20.000 de produse (printre care alimente, produse de strictă necesitate, cosmetice și detergenți), stoc comparabil cu cel oferit de un hipermarket clasic.

“Am avut cea mai bună lansare pe zona de grocery din Europa – am ajuns la 15.000 de clienți, peste așteptările noastre. În plus, ne așteptam ca în primele săptămâni să vindem în mare măsură produse voluminoase – baxuri de apă sau detergenți de 15 kg, dar spre surprinderea noastră produsele ultrafresh și fresh au o pondere foarte ridicată. Unul din 2 produse este proaspăt: 30% din vânzări sunt fructe și legume, 20% carne și pește”, afirmă, într-o discuție cu Profit.ro, Andrei Popescu, General Manager.

Multicom, distribuitorul de materiale de construcții și bricolaj, a ajuns în 2021 la 19 milioane de euro cifră de afaceri CITEȘTE ȘI Multicom, distribuitorul de materiale de construcții și bricolaj, a ajuns în 2021 la 19 milioane de euro cifră de afaceri

Pentru 2022, compania vrea să crească numărul livratorilor – de la 130 la peste 500, flota auto și ponderea mașinilor electrice (11 acum, dintr-un total de 70 de mașini cu temperatură controlată).

Cel mai important target al anului este însă cel care vizează numărul de clienți: 100.000.

“Este o cifră ambițioasă, dar realistă. Ne gândim deja și la al doilea depozit, îl desenăm. Va fi unul mult mai automatizat, pentru a ne permite să scalăm creșterea și să fim mai rapizi cu livrările. Căutăm încă cea mai potrivită locație: sunt zone cu densitate mare atât în sudul Bucureștiului cât și în vest, cu cartierele Drumul Taberei și Militari”, explică Popescu.

Alt plan vizează extinderea sortimentației de panificație și patiserie producție proprie, în depozitul din Ștefănești, și încheierea unor parteneriate exclusive cu mai mulți producători și fermieri români, colaborarea mergând de la campaniile de însămânțare la vânzarea legumelor pe platforma proprie.

ENGIE Romania - Noi prefinanțăm schema de sprijin în vigoare CITEȘTE ȘI ENGIE Romania - Noi prefinanțăm schema de sprijin în vigoare

Totodată, depozitul de la Ștefănești, mare consumator de electricitate, urmează să fie alimentat cu energie verde, din surse eoliene, furnizată de turbinele din Dobrogea. Pentru următorul sau următoarele depozite, Freshful se gândește să instaleze panouri solare, o investiție amortizabilă pe termen lung.

Și tot pe termen lung, de 10 ani, ținta Freshful este de a ajunge la o cotă de 10% din piața totală a produselor alimentare, cea mai mare piață de consum din România, estimată acum la 25 de miliarde de euro. Compania și-a fixat și borne intermediare, astfel încât în 5 ani de exemplu să atingă o cotă de 5%.

Strict pe segmentul vânzărilor alimentare pe canalul online, care au explodat de la începerea pandemiei COVID, compania vrea să ajungă principalul jucător. Dacă până la începerea pandemiei valoarea cumpărăturilor online reprezentau sub 1% din achiziția totală de produse alimentare, în prezent ponderea a depășit 2%, iar în București se apropie chiar de 3%.

Coșul mediu de cumpărături Freshful este de 250 de lei cu TVA.

Grupul eMAG are în portofoliu brandul eMAG, retailerul online de fashion Fashion Days, magazinul specializat în produse IT și electronice PC Garage, compania de curierat rapid Sameday Delivery, atelierul de reparații Depanero, agenția de marketing online Conversion Marketing, platforma de livrări mâncare la domiciliu Tazz by eMAG, compania de software Zitec și hipermarketul online cu produse alimentare Freshful.

Prosus, companie desprinsă din grupul sud-african Naspers în 2019, controlează aproximativ 80% din eMAG, restul acțiunilor fiind deținute de omul de afaceri Iulian Stanciu. 

viewscnt
Afla mai multe despre
freshful depozit clienți strategie