Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
La jumătatea lunii octombrie, Philipp Navratil, noul director general Nestle, a anunțat că intenționează să desființeze 16.000 de posturi din întreaga lume în următorii doi ani, în contextul în care grupul elvețian a anunțat o cifră de afaceri la nouă luni în scădere cu 1,9%, până la 65,9 miliarde franci (71 miliarde de euro).
"Lumea evoluează și Nestle trebuie să se adapteze mai rapid, ceea ce implică luarea de decizii dificile, dar necesare, vizând reducerea efectivelor", a declarat atunci Philipp Navratil, care a fost numit la conducerea grupului elvețian din domeniul produselor alimentare în urmă cu circa doar o lună.
Acum este anunțat că reducerile de posturi vor afecta fiecare piață regională sau locală.
"Reducerile vor fi stabilite concret după consultări locale și în baza unor analize riguroase. Mai exact, reducerea anunțată a forței de muncă va afecta fiecare piață regională sau locală într-un mod diferit.
Fiecare organizație regională sau locală își va pregăti propriul plan, declinat din obiectivele trasate de grup.
Ca atare, procesul fiind la stadiul de proiect, nu există încă un plan concret asociat, pentru că de acum încolo urmează să înceapă o analiză în baza criteriilor transmise de către grup", a transmis compania pentru Profit.ro.
Mesajul integral al reprezentanților Nestlé România:
"Nestlé face eforturi permanente și constante pentru a-și eficientiza operațiunile atât la nivel global, cât și regional și local, preponderent prin valorificarea serviciilor partajate și automatizarea proceselor.
Așa cum a anunțat directorul general al grupului, Philipp Navratil, procesul de eficientizare va include, în următorii doi ani, o reducere a numărului de angajați la nivel global cu aproximativ 16.000 de angajați. Reducerile vor fi stabilite concret după consultări locale și în baza unor analize riguroase.
Mai exact, reducerea anunțată a forței de muncă va afecta fiecare piață regională sau locală într-un mod diferit. Fiecare organizație regională sau locală își va pregăti propriul plan, declinat din obiectivele trasate de grup.
Ca atare, procesul fiind la stadiul de proiect, nu există încă un plan concret asociat, pentru că de acum încolo urmează să înceapă o analiză în baza criteriilor transmise de către grup. Este un proces de durată și de mare precizie".
Programul de reducere a efectivelor include în special eliminarea a 12.000 de posturi în cadrul birourilor din întreaga lume, "ceea ce va permite realizarea unor economii anuale de un miliard de franci elvețieni până la finalul lui 2027", adică dublu față de cât se estima până acum, a detaliat grupul elvețian într-un comunicat. La acestea se vor adăuga alte 4.000 de posturi ce vor fi eliminate în cadrul inițiativelor care se derulează deja și care vizează creșterea productivității pe lanțurile de aprovizionare.
Nestle a avut o lună septembrie agitată după concedierea abruptă a directorului general, ca urmare a unei anchete interne privind o relație amoroasă cu o subordonată. Francezul Laurent Freixe, care a preluat postul de CEO în urmă cu doar un an, a fost concediat "cu efect imediat" și înlocuit cu Philipp Navratil, șeful de la Nespresso. Analiștii se așteaptă ca Philipp Navratil să readucă stabilitatea în cadrul Nestle.
În primele nouă luni ale acestui an, vânzările grupului elvețian au înregistrat o creștere organică de 3,3%, ca efect al majorărilor de prețuri.
Nestle România a finalizat 2024 cu o cifră de afaceri de 1,5 miliarde de lei, în creștere cu 5% față de anul anterior. O creștere au consemnat și datoriile companiei, acestea ajungând la aproape 218 milioane lei în 2024, de la circa 180 milioane lei în 2023. În schimb, profitul net al companiei a înregistrat o scădere de 7%, de la 115,7 milioane lei în 2023 la 107,9 milioane lei anul trecut, acesta fiind și primul an de scădere a profitabilității din 2018 încoace.
Numărul de angajați pe plan local a ajuns la 622.
Pentru primele 9 luni din 2025, compania a anunțat un avans organic de 4,6%.
Tot recent a fost anunțat că Froneri – un parteneriat între Nestlé și fondul de investiții PAI Partners - a încheiat acorduri pentru a achiziționa afacerea europeană de înghețată a grupului lituanian Food Union, inclusiv a brandului românesc Alpin.
Prezentă în 190 de țări, Nestlé este cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume pentru oameni și animale de companie.
La nivel global, compania are peste 300.000 de angajați și un portofoliu care include peste 2.000 de brand-uri, precum NESCAFÉ®, Nespresso®, Maggi®, Nesquik și JOE.
Sediul principal al Nestlé se află în Vevey, Elveția, unde compania a fost fondată în urmă cu mai bine de 150 de ani.
În România, Nestle este prezentă din 1995.















