Compania suedeză Electrolux, cel mai mare producător de electrocasnice din Europa, prezentă și în România, va concedia 4.000 de angajați la nivel global, dintr-un total de circa 50.000 de persoane, urmând să suporte o taxă de restructurare de aproximativ 100 de milioane de dolari.
În 2021, Electrolux avea aproape 52.000 de angajați la nivel global, chiar și după ce și-a redus forța de muncă cu 40.000 persoane în 20 de ani.
Compania are o cotă de piață în America de Nord de 11% și tocmai a reintrat pe piața din India, după o absență de patru ani.
Cererea de electrocasnice în Europa și Statele Unite a scăzut într-un ritm accelerat în trimestrul trei, stocurile mari ale retailerilor și dezechilibrele lanțului de aprovizionare mărind costurile și ineficiența.
În trimestrul aprilie-iunie, Electrolux a înregistrat un profit operațional mai slab decât se aștepta, de 560 de milioane de coroane suedeze (53,4 milioane de dolari). Acum, pentru trimestrul III, compania a raportat pierderi operaționale de 385 milioane de coroane suedeze (35,1 milioane de dolari), față de un profit de 1,64 miliarde de coroane suedeze în urmă cu un an. Divizia din America de Nord a avut pierderi de 1,2 miliarde de coroane suedeze.
Cel mai mare producător de electrocasnice din Europa a declarat că reducerile de costuri în Europa și America de Nord vor avea ca rezultat o contribuție semnificativă la obținerea unor rezultate pozitive în 2023.
”Programul, care începe imediat, se va concentra pe reducerea costurilor variabile, cu o atenție deosebită dată eliminării ineficiențelor de cost în lanțul nostru de aprovizionare și producție”, a transmis compania.
În timp ce Electrolux a investit masiv în fabricile sale din America de Nord, CEO-ul Jonas Samuelson le-a spus analiștilor că pandemia și penuria de componente au întârziat creșterea producției locale: ”Până acum, atenția noastră s-a concentrat aproape exclusiv pe creșterea producției cu orice preț... Acum trebuie să trecem la o perspectivă mult mai mare de productivitate a costurilor, atât în partea lanțului de aprovizionare, cât și în propria noastră producție.”
În Europa, a spus Samuelson, Electrolux se aștepta ca clienții să continue să întârzie achizițiile.
Acțiunile Electrolux au scăzut cu 42% în acest an.
În România, Electrolux a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 1,08 miliarde de lei, în urcare cu 29,4% față de 2020, iar profitul net a avansat cu 8%, la 21,49 milioane de lei.
CITEȘTE ȘI Clujana, cu o istorie de peste 100 de ani, și-a suspedat producția, fiind evacuată. Planul de deschidere de noi magazine - un eșec financiarDatoriile companiei au avansat anul trecut cu 27,6%, la 365 milioane de lei, iar creanțele au atins 251,6 miloane de lei, cu 43,2% mai mult față de 2020.
Numărul mediu al salariaților a urcat ușor, la 936, de la 922 în 2020.
Elextrolux este o companie ale cărei baze au fost puse în Stockholm în urmă cu peste 100 de ani.
Grupul suedez a preluat în 1997 fosta fabrică Samus din Satu Mare, cunoscută pentru producția de aragaz.
România este printrele primele 10 piețe ca mărime din Europa de Est (inclusiv Rusia și Turcia) în funcție de vânzări pentru Electrolux.