După rezultate în scădere generate de clienții care resping cafeaua scumpă, CEO-ul Starbucks demsionează. Vine un nou șef, acțiunile cresc puternic

După rezultate în scădere generate de clienții care resping cafeaua scumpă, CEO-ul Starbucks demsionează. Vine un nou șef, acțiunile cresc puternic
scris 13 aug 2024

Laxman Narasimhan, CEO al Starbucks, a demisionat după doar un an în această funcție, a anunțat compania. Lanțul de cafenele în dificultate l-a numit pe Brian Niccol, CEO al Chipotle, în funcția de președinte și CEO, începând cu 9 septembrie. Acțiunile Starbucks au crescut cu mai mult de 13% în premarket trading, în timp ce cele ale Chipotle au scăzut cu 8%, potrivit CNN.

Brian Niccol a condus lanțul alimentar de inspirație mexicană din 2018, Starbucks afirmând că acesta a stabilit „noi standarde în industrie și a condus o creștere semnificativă și crearea de valoare", subliniind creșterea veniturilor cu aproape 800% în timpul mandatului său, arată Antena 3.

Urmărește-ne și pe Google News
Legumele care se vor scumpi cel mai mult din toamnă. Și pâinea ar putea avea un nou preț majorat deși tocmai s-a scumpit CITEȘTE ȘI Legumele care se vor scumpi cel mai mult din toamnă. Și pâinea ar putea avea un nou preț majorat deși tocmai s-a scumpit

„Brian este un purtător de cultură care aduce o bogată experiență și o performanță dovedită în materie de inovare și dezvoltare", a declarat Mellody Hobson, noul director independent principal al Starbucks, într-un comunicat. „Consiliul nostru crede că el va fi un lider care va transforma compania noastră, oamenii noștri și toți cei pe care îi servim în întreaga lume."

Narasimhan, care părăsește, de asemenea, consiliul de administrație, a preluat Starbucks în martie 2023 și a văzut lanțul de cafea în mare parte lupta sub jurisdicția sa. Cel mai recent, vânzările lanțului au scăzut cu 3% la nivel global în magazinele deschise de cel puțin un an, inclusiv o scădere de 2% pe piața sa de origine din America de Nord.

FOTO Burger King, acum cu un nou francizat, continuă extinderea în România cu o premieră CITEȘTE ȘI FOTO Burger King, acum cu un nou francizat, continuă extinderea în România cu o premieră

Problemele Starbucks reflectă oboseala consumatorilor față de prețurile ridicate din lanțurile alimentare, restaurante și magazine, după ani de creșteri ale prețurilor. Ele dezvăluie, de asemenea, fisuri în modelul de afaceri al Starbucks, care s-a schimbat ca răspuns la cererea clienților, de la o cafenea cu servire predominantă la masă la un lanț cu servire la drive-thru.
00:00

„În fața unor obstacole dificile, Laxman s-a concentrat cu precizie asupra îmbunătățirii activității pentru a răspunde nevoilor clienților și partenerilor noștri. Cu toții îi dorim toate cele bune și știm că va face lucruri minunate în viitor", a declarat Hobson.

Esprit închide toate magazinele din Germania și face concedieri CITEȘTE ȘI Esprit închide toate magazinele din Germania și face concedieri

Schimbarea bruscă la vârf vine pe fondul scăderii acțiunilor, care au scăzut cu 17% pe an, și al negocierilor în curs cu investitorul activist Elliott Investment Management.

„În timp ce o parte din încetinire poate fi atribuită unui consumator mai leneș care reduce cheltuielile, o mare parte este, de asemenea, rezultatul înrăutățirii experienței în magazine și a lipsei de inovare în domenii precum alimentația", a declarat Neil Saunders, analist de retail și director general la GlobalData Retail, într-o notă.

Critici după ce designerii italieni Dolce&Gabbana au lansat un parfum pentru câini CITEȘTE ȘI Critici după ce designerii italieni Dolce&Gabbana au lansat un parfum pentru câini

„Din această cauză, Starbucks pierde cotă de piață în favoarea cafenelelor independente mai mici și a altor rivali de ceva timp, iar eșecul lui Narasimhan de a aborda această problemă în mod convingător a iritat investitorii", a spus Saunders.

Starbucks Corp. a înregistrat un al doilea trimestru consecutiv de vânzări în scădere. Vânzările comparabile au scăzut cu 3% în al treilea trimestru fiscal, o scădere puțin mai abruptă decât media estimărilor analiștilor. Numărul tranzacțiilor a scăzut atât în ​​America de Nord, cât și în străinătate.

Compania a raportat venituri de 9,1 miliarde de dolari pentru al treilea trimestru fiscal, mai mic decât cel de 9,2 miliarde de dolari anticipat de Wall Street.

FOTO Inspectorii ANPC au intrat în cafenelele și restaurantele din aeroportul Otopeni CITEȘTE ȘI FOTO Inspectorii ANPC au intrat în cafenelele și restaurantele din aeroportul Otopeni

În China, unde Starbucks simte presiunea rivalilor la prețuri mai mici, vânzările au scăzut cu 14%. 

În SUA, vânzările au scăzut cu 2%. 

 

viewscnt
Afla mai multe despre
starbucks
preț
majorări
clienți
boicot