Dacia Plant, unul dintre cei mari producători români de suplimente alimentare, a înregistrat anul trecut un avans al cifrei de afaceri de 20%, de la 33,5 milioane lei în 2019, și o rată a profitabilității de 20%, urmărind pentru 2021 un ritm similar de creștere a vânzărilor.
“Am căutat să ne adaptăm cerințelor pieței și am dezvoltat produse necesare contextului. Aș aminti Dacoderm (gel igienizat cu argint coloidal și 70% alcool), un brand nou – Biseptol, cu focus pe întărirea imunității și susținerea tractului respirator și promovarea intensă de vitamine și minerale. Readaptarea rapidă și viteza de acțiune ne-au adus beneficii”, spune pentru Profit.ro Claudia Burghelea, directorul de marketing al companiei care deține o fabrică în județul Brașov.
Pentru 2021, principalele obiective Dacia Plant sunt continuarea investițiilor în tehnologizare și automatizare (deoarece chiar și în contextul pandemiei COVID pe piață există o lipsă acută de personal calificat), dezvoltarea pe piețele externe și finalizarea discuțiilor privind exportul extractelelor uscate în Germania.
Cele mai recente date disponibile, aferente anului 2019, indică pentru Dacia Plant o cifră de afaceri de 33,5 milioane lei și un profit de 2,16 milioane lei.
În 2020, însă, profitabilitatea a crescut semnificativ, întrucât compania a reușit să producă o mare parte din extractele uscate pentru comprimate.
Creșterea vânzărilor va fi susținută, în acest an, de investițiile planificate pentru modernizarea secției de ceaiuri cu noi utilaje. În plus, compania a achiziționat deja echipamente suplimentare pentru secția de tincturi, ceea ce îi permite o majorare a capacității de producție cu 15%, iar până la finele anului va aplica aceeași strategie și în ceea ce privește linia de siropuri.
CITEȘTE ȘI Interviu: Ren Zhengfei după ceremonia de deschidere a Laboratorului de Inovație Minieră Inteligentă din TaiyuanDupă ce anul trecut compania a modernizat secția food și a cumpărat utilaje menite să separe linia de sucuri și dulcețuri, Dacia Plant vrea acum să dezvolte categoria food cu noi produse.
Compania a fost fondată în urmă cu aproape 20 de ani de antreprenorii Călin Ianta și Radu Ionescu.