Compania chineză de fast fashion Shein, investigată în Italia pentru practici de „greenwashing”

Compania chineză de fast fashion Shein, investigată în Italia pentru practici de „greenwashing”
scris 3 oct 2024

Gigantul de fast fashion Shein se confruntă cu o investigație din partea Autorității Italiene pentru Concurență (AGCM), fiind acuzat de promovarea unor afirmații înșelătoare legate de sustenabilitate. Ancheta, demarată săptămâna trecută, vizează compania Infinite Styles Services Co., cu sediul în Dublin, responsabilă de administrarea site-ului Shein în Italia, relatează FashionDive.

Autoritățile suspectează că Shein ar putea induce în eroare consumatorii prin declarații ambigue și generale referitoare la impactul său asupra mediului, în special în secțiunile de pe site precum „#SHEINTHEKNOW”, „evoluSHEIN” și responsabilitatea socială. Într-un comunicat transmis către Fashion Dive, un purtător de cuvânt al companiei a declarat că Shein este pregătită să colaboreze deschis cu guvernul italian pentru a răspunde acuzațiilor.

Urmărește-ne și pe Google News
Ministrul Energiei, despre pregătirile pentru iarnă: Gaze avem în depozite 101%; am intrat în supra-plin CITEȘTE ȘI Ministrul Energiei, despre pregătirile pentru iarnă: Gaze avem în depozite 101%; am intrat în supra-plin

Potrivit AGCM, într-un context în care interesul consumatorilor pentru sustenabilitate este în creștere, Shein ar putea încerca să proiecteze o imagine ecologică falsă, bazată pe afirmații privind circularitatea produselor sale. În același timp, autoritatea a subliniat impactul negativ general al modei rapide asupra mediului și a atras atenția asupra discrepanței dintre angajamentele declarate de Shein privind decarbonizarea și datele privind creșterea emisiilor de gaze cu efect de seră, raportate de companie în 2022 și 2023, arată G4Media.ro.

Reprezentantul Shein a subliniat că investigația oferă companiei ocazia de a-și reafirma angajamentul față de respectarea legislației pe piețele în care operează, precum și față de menținerea transparenței în relația cu clienții săi.

Modelul de afaceri al Shein, care se bazează pe producția rapidă și accesibilă pentru a răspunde cererii consumatorilor, a fost de-a lungul timpului criticat pentru impactul său asupra mediului și practicile de muncă. În iulie, Shein a anunțat o investiție de 200 de milioane de euro (aproximativ 221 de milioane de dolari) în start-up-uri europene care dezvoltă soluții inovatoare pentru reciclarea materialelor textile.

Shein nu este singura companie din industria modei acuzată de greenwashing. Alte mari branduri au fost implicate în controverse similare în ultimii ani. De exemplu, în februarie, o organizație de advocacy a solicitat Biroului Canadian pentru Concurență să investigheze Lululemon pentru presupuse afirmații false legate de campania sa „Be Planet”. În plus, în mai 2023, Nike a fost dată în judecată pentru practici „false și înșelătoare” în ceea ce privește sustenabilitatea.

viewscnt
Afla mai multe despre
shein
italia