Bucureștiul a depășit mari capitale, precum Berlin și Madrid, în topul orașelor care atrag retaileri, 22 de noi branduri deschizând magazine la nivel local anul trecut. Londra (65), Paris (36) și Moscova (33) sunt capitalele europene care au atras cei mai mulți retaileri în cursul anului 2016, arată o analiză a companiei imobiliare CBRE.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
“Nivelul consumului și cheltuielile cu retailul din țările dezvoltate ale Europei Centrale și de Est au crescut cu 6,6% în 2016, însă păstrează în continuare un nivel redus față de statele din Vestul Europei. Centrele comerciale moderne, retail park-urile sau spațiile comerciale stradale s-au dezvoltat într-un ritm accelerat în regiune, ceea ce a condus la o creștere puternică a interesului retailerilor pentru extindere, lucru care creează premisele intrării unor noi nume în ECE. România este a două cea mai populată țară din regiune, cu semnale pozitive clare în privință evoluției economice, a creșterilor salariale, cât și a cheltuielilor, iar toate aceste semnale vor atrage noi jucători la nivel local”, a declarat Walter Woelfler, Head of Retail, CBRE CEE.
Nu mai puțin de 80 de noi branduri au intrat pe piețele din Europa Centrală și de Est într-o perioadă în care numărul proiectelor și al dezvoltatorilor de spații comerciale se află pe un trend ascendent.
CITEȘTE ȘI Dedeman investește în energie pe bursă: după Translectrica, depășește pragul de 5% și la ElectricaCei 80 de retaileri au deschis, doar în cursul anului trecut, peste 85 de noi spații comerciale, dintre care aproximativ jumătate sunt lanțuri de magazine din Italia, Statele Unite ale Americii sau Marea Britanie. Potrivit studiului, 34% din total reprezintă branduri de lux și destinate segmentului de business, iar 13% a fost reprezentat de cafenele și restaurante.
Retaileri precum Forever 21, Uterque, 4F, O bag, US Polo, COS, Skechers, Superdry sau NYX sunt doar câteva nume care și-au extins activitatea în regiunea Europei Centrale și de Est, toți inaugurând spații comerciale și în România.
Evoluția pozitivă din țara noastră a condus și la decizia unor noi retaileri să intre pe piața din România. În prima parte a acestui an, Stradivarius Man, lanțul de magazine destinat bărbaților și deținut de grupul Inditex, a inaugurat un spațiu comercial în centrul comercial ParkLake din Capitală, retailerul spaniol Uterque și grupul francez Longchamp au deschis câte o unitate în Băneasa Shopping City, în timp ce mall-ul Promenada a semnat un contract cu magazinul spaniol specializat în vestimentație pentru copii, Nanos.
Lanțul de restaurante cu specific mexican Taco Bell a inaugurat recent primul sau spațiu comercial în România, în timp ce retailerul de echipamente sportive Under Armour, mutare anunțată în exclusivitate de Profit.ro, sau lanțul de încălțăminte și accesorii pentru femei Nine West pregătesc noi spații comerciale la nivel local.
La nivel regional, tot mai multe companii caută să își extindă activitatea. Printre acestea se număra branduri precum Tesla, Bolia, Hema, Palmers, Kiko, Scalpers sau TK Maxx.