Media numărului de comenzi online plasate, pe lună, de un client în perioada ianuarie – octombrie 2017 a crescut cu 9%, față de perioada similară din anul precedent, relevă o analiză a reatilerului Fashion Days.
Potrivit celei mai recente analize a obiceiurilor de cumpărare ale clienților Fashion Days, la nivel regional, în primele zece luni ale anului, un client din România și Ungaria a plasat, în medie, 4 comenzi, în timp ce un client din Bulgaria a plasat aproximativ 4,5 comenzi. O comandă a inclus peste două produse în fiecare dintre cele trei țări în care este prezent Fashion Days, astfel: în România – 2,21, în Bulgaria – 2,06, iar în Ungaria – 2,29 de produse per comandă.
Aplicația de mobil a fost intens utilizată pentru achiziții în toate cele trei țări, cea mai mare rată de utilizare fiind înregistrată tot în România – peste 50%, în perioada ianuarie – octombrie 2017.
CITEȘTE ȘI Comerțul cu amănuntul sau cu ridicata este la cel mai scăzut nivel din ultimii 5 ani. Doar 1 din 2 afaceri reușesc să rămână în picioare În România, o comandă a inclus, în medie, 53% produse pentru femei, 32% pentru bărbați, în timp ce 15% reprezintă obiecte pentru copii. Cea mai mare creștere a fost înregistrată de produsele pentru copii, a căror pondere a crescut cu peste 15%, în primele zece luni ale anului în curs, față de perioada similară din 2016. În Bulgaria, ponderea produselor pentru copii în totalul achizițiilor a crescut cu peste 26%, iar în Ungaria cu aproape 22%.
În continuare, ca și în România, în Bulgaria și Ungaria, produsele pentru femei sunt cele mai comandate, reprezentând, procentual, 60%, respectiv 62% din totalul produselor în fiecare țară.
Cel mai comandat produs în toate cele trei țări, în sezonul toamnă/iarnă, a fost un pulover tricotat din lână și cașmir, pentru femei, de la United Colors of Benetton, care este și brand-ul preferat de clienți, fiind urmat, în topul brandurilor de Zee Lane, NEXT, Puma, Diesel, GUESS, Nike, Pepe Jeans London, Jack & Jones și Asics.
Cele mai multe comenzi au fost plasate de clienții din București, urmat de Cluj-Napoca, Constanța, Iași și Timiș. Sofia, capitala Bulgariei, se află pe locul al șaptelea într-un clasament al numărului de achiziții realizate la nivelul grupului Fashion Days, de la lansarea sezonului toamnă/iarnă 2017.
Fondată în 2009 de către antreprenori elvețieni, compania s-a extins rapid și operează în prezent în România, Bulgaria și Ungaria. Din 2015, Fashion Days este parte a grupului eMAG.