Retailerul german de alimente Aldi va investi 3,4 miliarde de dolari în Statele Unite pentru extinderea rețelei de magazine cu 900 de unități, la 2.500, până în 2022, pe o piață marcată deja de un război al prețurilor, din cauza concurenței intense, transmite Reuters.
Aldi operează în prezent 1.600 de magazine în SUA și a anunțat că va adăuga alte 400 până în 2018, urmând să cheltuiască 1,6 miliarde de dolari pentru remodelarea a 1.300 de unități, scrie News.ro.
Investiția, care ridică cheltuielile de capital ale Aldi la cel puâin 5 miliarde de dolari în acest an, are loc într-o perioadă de concurență ridicată.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Rivalul german Lidl va inaugura pe15 iunie primele 100 de magazine pe piața americană, iar în luna mai a anunțat că va comercializa produse și cu 50% mai ieftine față de companiile concurente.
Wal-Mart Stores, cel mai mare lanț de magazine alimentare din SUA, oferă prețuri scăzute în 11 state americane. Grupul, care este cel mai mare retailer din lume, anticipează că va cheltui circa 6 miliarde de dolari pentru a redobândi poziția de lider pe piața low-cost, potrivit analiștilor.
Ritmul rapid de extindere în SUA a Aldi și Lidl va perturba probabil și mai mult piața americană a magazinelor alimentate, unde din 2014 au avut loc 18 falimente.
În luna mai, directorul general al Aldi, Jason Hart, a declarat că retailerul vrea să ofere prețuri cu cel puțin 21% mai mici decât rivalii săi și că se va concentra pe adăugarea unor branduri proprii pentru a atrage clienții atenți la prețuri.
”Ne dezvoltăm într-o perioadă în care alți retaileri au probleme”, a spis Hart într-un comunicat. El a adăugat că prețurile Aldi sunt cu până la 50% mai mici decât cele ale supermarketurilor tradiționale, intenție care pare să urmeze anunțurile Lidl referitoare la prețuri.
Strategia de extindere va crea 25.000 de locuri de muncă în SUA și va face din Aldi al treilea mai retailer de alimente din țară, după Wal-Mart și Kroger, se arată într-un comunicat al Aldi.
Cele 2.500 de magazine Aldi vor echivala cu circa 53% din rețeaua Wal-Mart pe piața americană.