Volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut în 2018, față de 2017, ca serie brută, cu 5,4%, ritm scăzut față de cel din anul precedent, arată datele transmise marți de Institutul Național de Statistică (INS).
În 2017, cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut cu 10,7% față de 2016, ritm scăzut față de cel înregistrat anul anterior, scrie News.ro.
În 2018, față de 2017, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, a înregistrat o creștere cu 5,4% datorită creșterii vânzărilor de produse nealimentare (+6,1%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+6,1%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+3,2%).
CITEȘTE ȘI Semnal - BAT, al doilea mare producător de tutun din lume, închide un centru din Belgia și mută activitățile în România. Acuzații: “Caz tipic de dumping social. Își mută activitățile într-o țară cu costuri mai mici”În decembrie 2018, față de aceeași lună a anului 2017, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, a înregistrat o creștere cu 4% datorită creșterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+4,7%), vânzările de produse nealimentare (+4,1%) și la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+2,5%).
În noiembrie 2018, față de aceeași lună a anului trecut, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul a crescut, ca serie brută, cu 7,2%.
În decembrie 2018, față de luna precedentă, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, a crescut pe ansamblu cu 3,2% datorită creșterilor din vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+15,4%). Scăderi au înregistrat comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (-9,3%) și vânzările de produse nealimentare (-0,2%).