Anheuser-Busch InBev (AB InBev), liderul mondial pe piața berii, a prezentat un plan Comisiei Europene (CE), care include vânzarea de active, pentru a grăbi aprobarea preluării principalului său competitor, SABMiller, transmit Reuters și Bloomberg.
Autoritățile europene vor decide până pe 24 mai dacă vor accepta planul producătorului de bere sau vor continua investigațiile privind această tranzacție, în urma căreia ar urma să fie creată o companie care produce circa o treime din cantitatea totală de bere consumată la nivel mondial. Autoritățile de reglementare s-ar putea opune tranzacției, având în vedere dimensiunea foarte mare a celor doi jucători și, implicit, a companiei rezultate în urma preluării SABMiller de către AB InBev.
AB InBev a anunțat, în octombrie 2015, că a ajuns la un acord pentru preluarea SABMiller, în schimbul sumei record de 71 miliarde de lire sterline. Finalizarea tranzacției necesită aprobarea autorităților de reglementare din cele peste 100 de piețe în care operează cei doi producători, iar companiile au declarat deja că au în vedere vânzarea mai multor mărci pentru a atenua îngrijorările autorităților antitrust cu privire la concentrarea economică rezultată.
Conținutul exact al planului prezentat de ABInBev nu a fost făcut public.
”Nu văd cu ce soluții legate de noi vânzări de active poate veni AB InBev”, a spus Trevor Stirling, analist Sanford C Bernstein, adăugând că, probabil, planul include vânzări deja anunțate.
AB InBev a anunțat recent că se află în negocieri exclusive cu compania japoneză Asahi Group Holdings pentru vânzarea mărcilor Peroni, Grolsch și Meantime, pentru care compania japoneză a depus o oferă angajantă de 2,55 miliarde euro. Vânzarea mărcilor este condiționată de finalizarea preluării SABMiller de către AB InBev și include și activitățile de producție și marketing din Italia (Peroni), Olanda (Grolsch) și Marea Britanie (Meantime), se arată în comunicat.
Pe lângă activele la care AB InBev ar urma să renunțe în Europa, liderul mondial pe piața berii a ajuns la un acord privind vânzarea participației la China Resources Snow Breweries (CR Snow), al cărei proprietar ar urma să devină în urma preluării SABMiller, către China Resources Beer Holdings, pentru a convinge autoritățile să accepte tranzacția. SABMiller deține 49% din compania CR Snow, creată în parteneriat cu China Resources, controlată de guvernul chinez. Ca urmare a acordului, China Resources va prelua participația deținută de SABMiller pentru 1,6 miliarde de dolari, devenind unicul proprietar al companiei. Prin această tranzacție, AB InBev ar urma să renunțe la cea mai bine vândută bere din lume, Snow. Cu o cotă de 23% pe piața chinezească, Snow a devenit cea mai bine vândută marcă de bere la nivel mondial, după ce a surclasat marca Bud Light în 2008.
Dacă AB InBev nu va reuși să obțină aprobările necesare de la autoritățile de reglementare pentru finalizarea tranzacției trebuie să plătească SABMiller un comision pentru anularea tranzacției în valoare de 3 miliarde de lire sterline.
Anheuser-Busch InBev este cel mai mare producător de bere de la nivel mondial, cu un portofoliu de peste 200 mărci, printre care Stella Artois, Corona, Beck's și Budweiser și o cotă de piață de 25%. AB InBev are sediul social la Leuven, în Belgia. SABMiller, al doilea mare berar al lumii, produce peste 150 mărci de bere, printre care se numără Miller, Grolsh, Pilsner Urquell și Peroni.