Cafenelele 5 to go vor înregistra în acest an, după extinderea rețelei, o cifră de afaceri de peste 12 milioane de euro, de la 8 milioane de euro anul trecut, estimează cofondatorul lanțului Radu Savopol.
“Ianuarie a fost o lună de avarie, dar sperăm să recuperăm pe parcurs”, a declarat Savopol pentru Profit.ro.
Pentru 2020, lanțul prognoza inițial depășirea pragului de 10 milioane de euro, dar pandemia COVID a limitat vânzările la 8 milioane de euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La finele anului trecut, rețeaua număra 220 de cafenele, iar pentru 2021 planurile vizează extinderea la peste 300 de unități. În următorii cinci ani, lanțul ar urma să ajungă la 1.000 de locații în România.
Savopol spune că dacă până anul trecut 70% din noile deschideri aveau loc în București, ponderea celor din provincie înregistrează acum o creștere la 40-45%. Sunt vizate atât orașele mari, cât și cele medii sau mici, precum și stațiunile turistice, câteva exemple fiind Brașov, Cluj-Napoca, Târgu Mureș, Arad, Bistrița, Câmpina sau Drobeta Turnu Severin.
5 to go urmărește astfel consolidarea la nivel național, dar analizează și extinderea în străinătate, având în trecut discuții, neconcretizate, pentru a intra pe piețele din Polonia, Bulgaria și Republica Moldova.
Înființat în 2015 de Radu Savopol și Lucian Bădilă, 5 to go este cel mai mare lanț de cafenele din Europa de Est, dar și cea mai accesată franciză din România. Cei doi au introdus pe piața HoReCa prețul unic (5 lei) pentru produsele comercializate, indiferent că este vorba de băuturi pe bază de cafea, fresh, răcoritoare sau articole de patiserie. 5 to go are și o gamă Plus, cu produse care depășesc prețul standard de 5 lei.