La 21 de ani după ce austriacul Julius Blum, care venea des în România la vânătoare, a decis să-și aducă soluțiile de feronerie pentru mobilă pe piața locală, producătorul a investit un milion de euro într-un nou showroom modern în Otopeni, lângă București.
”Proprietarul Julis Blum avea mulți prieteni în România și venea des la vânătoare, s-a îndrăgostit de România și, deși în 1995 situația nu era tocmai prielnică, a vrut să deschidă o filială aici și atunci chiar spunea că în 20 de ani Europa de Est va evolua și în acest domeniu. Și a avut dreptate”, povestește Manuela Șoavă, directorul general al Blum România.
Astfel, după 21 de ani, Blum România a ajuns la afaceri de 8 milioane euro cu doar cinci oameni la vânzări și 16 în total. Compania lucrează cu 28 de distribuitori și câțiva producători de elită.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Până acum am lucrat mai mult cu distribuitori, dar în continuare vrem să ne dezvoltăm pe două direcții: distribuitori și producători industriali, precum Mobexpert, Lemet”, a arătat Manuela Șoavă.
Noul showroom al companiei se întinde pe o suprafață de 500 metri pătrați și cuprinde peste 4.500 soluții de feronerie pentru mobilă.
Nevoia unui nou showroom pentru produsele de feronerie Blum a venit în contextul unei piețe locale producătoare de mobilă din ce în ce mai exigente și în continuă dezvoltare. În ultimii ani, consumatorii români au început să pună accent nu doar pe design, costuri și materialul folosit, cât și pe funcționalitatea și calitatea produselor achiziționate. Decizia de cumpărare a început să fie profund influențată de calitatea feroneriei, care influențează direct durata de viață a mobilierului.
”Ne-am propus (...) să facilităm și mai mult accesul la cele mai noi tehnologii de pe piața accesoriilor de mobilă. Showroom-ul a fost gândit atât pentru clienții cu care colaborăm de mult timp, dar și pentru designeri, arhitecți și clienți finali care vor să fie la curent cu cele mai inovatoare soluții de feronerie pentru mobilier”, mai spune directorul general al Blum România.
De altfel, compania va avea și un centru de training pentru sistemele sale.
”Remarcăm cu toții atât trendul ascendent al pieței de mobilier în România, cât și o tendință de maturizare în comportamentul cumpărătorului final, din ce în ce mai preocupat de calitate și durabilitate. În 2016, estimăm că producția de mobilier în România va depăși 2,4 miliarde de euro, cu o pondere de 80% din această valoare dedicată exportului”, adaugă Manuela Șoavă.
Grupul austriac Blum, cu afaceri de 1,6 miliarde euro anul trecut, are 10 unități de producție în Austria, SUA, Polonia și Brazilia, 28 de reprezentanțe și circa 7.000 de angajați la nivel global. Produsele companiei sunt comercializate către clienți din peste 120 de țări din întreaga lume. Unul dintre clienții companiei la nivel mondial este IKEA.
Julius Blum GmbH este o întreprindere familială, fiind deținută integral de către familia Blum.