Piața spațiilor industriale și logistice din România traversează cea mai bună perioadă din istorie, atât din prisma cererii, cât și a ofertei, dezvoltarea fiind concentrată într-o serie de orașe mari cu acces la cel puțin o autostradă, care facilitează transportul și distribuția mărfurilor într-un timp mai scurt și cu costuri mai reduse către un număr mai mare de clienți.
Stocul spațiilor industriale și logistice din România a ajuns, la finalul celui de-al treilea trimestru al acestui an, la 3,42 milioane metri pătrați, aproape 90% dintre aceste spații fiind situate în București, Timișoara, Cluj-Napoca, Pitești, Ploiești, Sibiu, Arad, orașe care au conexiuni cu rețeaua locală de autostrăzi, conform raportului Romania Industrial & Logistics Market, realizat de firma de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.
Alte orașe în care au fost dezvoltate parcuri logistice moderne, dar care nu beneficiază de acces direct la artere rutiere de mare viteză, sunt Iași, Râmnicu Vâlcea, Brăila sau Roman, localități în care proiectele sunt de cele mai multe ori punctuale, fiind realizate la cererea expresă a unui ocupant.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Bucureștiul are în prezent un stoc de peste 1,6 milioane de metri pătrați spații depozitare, având o pondere de 48% în stocul total, capitala fiind urmată de Timișoara (440.000 metri pătrați), Cluj-Napoca (254.000 metri pătrați), Ploiești (240.000 metri pătrați) și Pitești (240.000 metri pătrați).
În primele nouă luni ale anului au fost livrate spații noi cu o suprafață de 380.000 de metri pătrați, în timp ce în ultimul trimestru dezvoltatorii ar urma să finalizeze încă 200.000 de metri pătrați un nivel record pentru piața din România.