Sunteti de mai bine de 25 de ani pe piață, cum credeți că diferă acum cerințele consumatorului final sau ale cumpărătorului față de cele din anii anteriori?
Dacă ne uităm la piața de amenajări interioare, observăm un salt semnificativ în ultimii 25 de ani. Au apărut multe firme de consultanță, designeri, arhitecți specializați. Am trecut de la amenajări făcute în funcție de ce se găsea la finisaje deosebite, la sisteme centralizate de încălzire și ventilație. Am avut și noi, împreună cu ceilalți lideri din piață, rolul nostru în a educa și în a promova calitatea, produsele avangardiste, soluțiile noi și ultimele tehnologii. În orice domeniu, calitatea înseamnă durabilitatea produsului, design-ul plăcut cât și serviciile prompte post-vânzare.
Acest concept este cu atât mai important în instalații, unde echipamentele au de multe ori componente ascunse în pereți sau în șapă, deci trebuie să reziste cât mai mulți ani. Consumatorii au descoperit în ultimii 30 de ani ce înseamnă o centrală care are erori și trebuie să chemi mereu meșterul, un robinet care curge și strică finisajele casei, sau un calorifer care ruginește după doar câțiva ani de folosință.
Observăm că există din ce în ce mai mulți consumatori care cer consiliere în a alege un produs pe care să se poată baza mulți ani fără bătăi de cap. Ținînd cont că RADOX înregistrează în fiecare an creșteri constante ale volumelor de vânzari, putem trage concluzia că sunt din ce în ce mai mulți beneficiari care apreciază calitatea produselor noastre. Tendința de a apela la un specialist s-a conturat în timp.
Cu ce se diferențiază Radox ca furnizor de soluții complete?
Chiar și strategia de a furniza soluții complete de încălzire și climatizare este un aspect care ne diferențiază. Radox este specializat doar în încalzire, climatizare și aer conditionat (HVAC) fără a avea și alte game în portofoliu. Astfel, reușim să oferim atât produse cât și consultanță de calitate pe segmentul nostru.
Un alt factor esențial este echipa care formează RADOX. Avem colegi care sunt alături de noi de mai bine de 20 de ani, am crescut și ne-am dezvoltat împreună. Sigur, teoria modernă spune că oamenii trebuie să își schimbe locul de muncă după câțiva ani, pentru a nu se plafona. Însă, noi considerăm că este esențial ca oamenii din echipă să cumuleze experiența necesară pentru a furniza soluțiile corecte pentru fiecare situație. Mai degrabă este în sarcina managementului să aducă mereu în portofoliu tehnologii noi care să îi ajute pe colegi să evolueze.
Anul trecut am inaugurat primul software robot UiPath din domeniul instalațiilor, iar anul acesta am automatizat procesul de ticketing pentru service, spre exemplu. În plus, am semnat noi parteneriate cu branduri precum Hitachi, DeDietrich și York.
Un alt exemplu prin care RADOX se diferențiază este și selecția atentă a partenerilor pe care îi reprezentăm în România. Atunci când intră în portofoliu un brand nou, există un audit foarte amanunțit al sistemului de producție, al reputației companiei, al gamei de produse și așa mai departe. Sunt vizitate fabricile și sunt studiate detaliile legate de calitatea produselor. Misiunea RADOX este să ofere clienților săi produse pe care aceștia să se poată baza, să le implementeze fără griji în proiectele lor.
Altă caracteristică a noastră este ca suntem și producători. Fabricăm calorifere de baie și decorative, cât și convectori de pardoseală în cele doua fabrici pe care le deținem la Bucuresti și Câmpulung Muscel. Mai mult, avem propria noastră instalație de cromare, care este verde și este de asemenea cea mai modernă și mai mare din Europa de Est.
Nu în ultimul rand, avem echipele noastre interne de service. Acest detaliu este foarte important pentru beneficiari întrucât au siguranța că se pot baza pe RADOX.
Ce proiecte aveți în desfășurare în prezent sau plănuiți pe mai departe?
Anii aceștia ne-am concentrat pe automatizarea proceselor și fluxurilor de lucru. Planurile noastre sunt foarte ambițioase în ceea ce privește dezvoltarea portofoliului de produse și clienți.
Pentru a fi siguri că vom avea o creștere susținută si sănătoasă, lucrăm permanent la proiecte de automatizare, anul trecut am devenit prima companie din industria noastra care a implementat un sistem UiPath pentru automatizarea procesarii comenzilor de la partenerii noștri din domeniul bricolajelor.
Anul acesta am finalizat sistemul automat de ticketing pentru service. Colegii noștri din teren au primit tablete de ultimă generație care îi ajută să comunice mai prompt cu sediul central, dar și cu beneficiarii.
Luna aceasta am finalizat și procesul automatizat pentru preluarea comenzilor de la colegii din vânzări.
Dețineți cea mai performantă stație de cromare din Europa Centrală și de Est, care sunt beneficiile concrete resimțite de cei ce aleg produsele dvs?
Sunt două aspecte importante: faptul că linia de cromare este verde, adică elimină apă curată înapoi în canalizare și de asemenea calitatea finisajului care este nichel – nichel – crom.
Practic, această rețetă de nichel – nichel – crom aduce două avantaje clienților: produsul are o strălucire argintie foarte estetică, iar rezistența finisajului pe metal este mai de lungă durată.
În plus, pentru că produsele sunt finisate în fabrica noastră, prețurile sunt mai bune și putem să controlăm mult mai bine calitatea produselor.
Dacă astăzi radiatoarele port-prosop, prezente în aproape fiecare locuință, se regăsesc pe piața românească, este datorită Radox, ce alte inovații ați adus?
Deși suntem renumiți pentru producția și promovarea caloriferelor de baie atât pe piața din România, cât și în cele 30 de țări unde exportăm, am fost pionieri în introducerea tehnologiilor de încalzire pe piața națională.
Încă din 1993, când tatal meu a început să importe centralele de perete atât de des întâlnite în zilele noastre, oamenii nu știau ce sunt, credeau că sunt un soi de frigidere. Mai mult, în anii aceia, nu își puteau imagina de ce ar fi avut cineva vreodată nevoie de o centrală de apartament.
Mai tarziu, în 1995 România cunoaște pentru prima dată robinetăria italiană de înaltă calitate cu ajutorul nostru. Semnăm parteneriatul strategic cu Giacomini, producătorul italian, lider mondial în producția de armături și sisteme integrate de încălzire și răcire.
O alta inovație introdusă de noi pe piața locală a fost încălzirea în pardoseala și prin tavan. În 1998, sediul RADOX este prima clădire din România echipată cu sistem de încălzire și răcire prin pardoseală și prin tavan radiant, ambele marca Giacomini.
În 2011, RADOX pune pe piață convectorii de pardoseală produși în fabrica din București, iar în 2015 aducem clienților din Romania, în premieră mondială, gama de produse FLEXI. Acest model de calorifer are brațe flexibile care se și încălzesc.
Pentru a continua tradiția noastră inovatoare, ne bazăm pe parteneri internaționali de renume, pionieri la randul lor în domeniile pe care le dezvoltă.
Spre exemplu, în 2020 semnăm parterneriatul cu Johnson Controls și devenim reprezentant al brandurilor York și Hitachi in România. Pionier al sistemelor de climatizare, producatorul nipon a inventat caseta pe 4 direcții, pentru distribuția egală a aerului într-o încăpere, patent care ulterior a fost folosit de către toți producătorii de AC.
Un material Investing in Property