NEPI Rockcastle, cel mai mare investitor imobiliar din România – după valoarea activelor din portofoliu, a finalizat achiziția a două loturi mari de teren, parte a Bălții Craiovița din Craiova, de la omul de afaceri Adrian Mititelu pentru circa 22 milioane euro, potrivit informațiilor Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Cele două loturi, unul de 120.589 de metri pătrați și celălalt de 50.000 de metri pătrați, au fost cumpărate de sud-africani prin firma General Building Management și reprezintă doar o parte din Balta Craioviței, marcată cu roșu pe harta alăturată.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Adrian Mititelu a rămas cu restul terenului, o suprafață de circa 160.000 de metri pătrați marcată cu albastru pe hartă, pe care există litigii de mai mulți ani, potrivit informațiilor Profit.ro. Parcelele cumpărate de NEPI sunt pe Strada Calea Severinului 9A și 9D.
Click pe imagine pentru mărire
Patronul echipei de fotbal FC U Craiova 1948 a anunțat că pe terenul cu care a rămas va construi și un stadion, idee cuprinsă într-un Plan Urbanistic Zonal contestat încă din 2013.
Adrian Mititelu a anunțat în martie anul acesta că a convins mai multe companii, în principal cu capital străin, să dezvolte Balta Craioviței. El vorbește, într-un videoclip publicat pe Facebook, despre o zonă de agrement întinsă pe 20 de hectare, cu lac și debarcader, restaurante, SPA, o plajă de 7.000 de metri pătrați și o piscină-ștrand de 3.000 de metri pătrați. El pomenește și de construcția unui mall de dimensiuni mari și locuințe. Investiția în întreaga dezvoltare este estimată de omul de afaceri la peste 200 milioane euro. Dezvoltarea acestui teren presupune și lucrări de epuisment, pentru scăderea pânzei freatice.
Contactați de Profit.ro, reprezentanții NEPI Rockcastle nu au vrut să comenteze pe acest subiect.
În aprilie, Alex Morar, CEO-ul NEPI Rockcastle, a declarat, în cadrul unui interviu acordat Profit.ro, că este în negocieri pentru achiziția unui teren mare amplasat într-unul dintre orașele românești cu peste 150.000 de locuitori, în care compania nu este încă prezentă. Cel mai probabil este vorba despre tranzacția din Craiova. El spunea că mai sunt astfel de orașe românești, în care fie oferta de spații de retail nu este încă suficient de mare, fie NEPI nu o consideră adecvată în care ar putea demara noi proiecte în următorii 2-3 ani.
În ultimii ani, portofoliul românesc al NEPI Rockcastle, evaluat la 2,1 miliarde de euro, s-a extins doar prin dezvoltări de la zero sau extinderi, totuși, Alex Morar nu exlude posibilitatea unor viitoare achiziții. Acum, compania are în construcție mallul Festival Sibiu și extinderea și renovarea Shopping City Sibiu și Aurora Buzău, care costă în total 144 milioane euro; și are în curs de avizare extinderea Promenada Mall din București și dezvoltarea Shopping City Târgu Mureș, cu un cost total de 249 milioane euro.
Pentru dezvoltarea accelerată din ultimii ani, NEPI Rockcastle a acumulat datorii de 2,5 miliarde euro, echivalentul unui grad de îndatorare (LTV) de 33%, sub ținta autoimpusă de 35%. Compania a făcut două emisiuni de obligațiuni, în valoare totală de 900 milioane de euro, și mai are credite de tip revolving de încă aproximativ 400 milioane euro, astfel încât 72% din activele sale sunt fără gaj.
Banii necesari dezvoltării sunt obținuți și din vânzarea portofoliului de birouri pe care NEPI Rockcastle îl are în România. O primă tranzacție a fost definitivată în aprilie când retailerul de bricolaj Dedeman, deținut de frații Dragoș și Adrian Pavăl, au cumpărat complextul The Office din Cluj-Napoca de la NEPI și antreprenorul timișorean Ovidiu Șandor, la un preț estimat de Profit.ro la peste 120 milioane de euro. Sud-africanii mai au la vânzare proprietăți de peste 250 milioane euro.
Suprafața de spații comerciale moderne din zona de sud a țării a ajuns la 735.000 de metri pătrați la finalul anului trecut, iar dezvoltatorii au în lucru pentru următorii doi ani proiecte de retail care vor mai adăuga 149.000 de metri pătrați în această regiune a țării, potrivit datelor companiei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.
În Craiova, stocul modern de retail a fost calculat la 102.500 de metri pătrați, echivalentul unei densități de 380 de metri pătrați la mia de locuitori. Principalele proiecte de retail din oraș sunt Electroputere Parc și Mercur. Proiectul NEPI Rockcastle va fi dezvoltat chiar lângă Auchan (fost Real).