Retailerul francez Auchan va ocupa un nou spațiu logistic de depozitare, de 77.000 metri pătrați, care va fi dezvoltat de compania belgiană WdP în comuna Ștefăneștii de Jos (județul Ilfov), o investiție de aproximativ 45 milioane euro. În urmă cu un an, retailerul de articole sportive Decathlon, deținut de familia franceză Mulliez, care mai controlează hipermarketurile Auchan și rețeaua de bricolaj Leroy Merlin, a deschis tot în această comună un centru de distribuție strategic, în care și-a concentrat serviciile de logistică.
Potrivit datelor disponibile, Viorel Opaiț, business developer director JLL, a intermediat tranzacția. Aceasta este cea mai mare tranzacție pe piața industrială din 2018.
Auchan își consolidează operațiunile din mai multe parcuri din București și, de asemenea, își extinde operațiunile logistice existente.
Noile clădiri vor fi închiriate de Auchan pe o perioadă de șapte ani.
Livrarea acestei noi dezvoltări este programată în primul trimestru din 2020.
Auchan Retail este unul dintre cele mai importante lanțuri comerciale, locul 11 în lume, prezent în 17 țări, cu peste 3.700 de magazine și aproape 350.000 de angajați.
În prezent, Auchan România are 33 de hipermarketuri, 4 magazine de proximitate My Auchan - deschise în stații Petrom, circa 10.000 de angajați și o cifră de afaceri de aproximativ 1,2 miliarde de euro.
Dezvoltatorul belgian WdP a înregistrat în primele nouă luni venituri de 12,3 milioane de euro din închirierea celor 19 parcuri industriale și logistice pe care le deține în România. Compania a investit în acest an peste 120 de milioane de euro pe piața românească, iar până la finele anului viitor a anunțat că are în plan investiții de 100 de milioane de euro.
Portofoliul WdP în România a crescut spectaculos față de perioada similară a anului trecut, când deținea puțin peste 100.000 de metri pătrați de spații de acest tip și 1,2 milioane de metri pătrați de teren. Astfel, la finele lunii septembrie, WdP deținea în România 434.147 metri pătrați de spații industriale și de logistică și 3,23 milioane de metri pătrați de teren, cu o valoare de piață de 395,4 milioane de euro.
România reprezintă a treia țară ca mărime în portofoliul WdP, după Olanda și Belgia.
WdP a cumpărat în acest an trei parcuri logistice, la Cluj-Napoca, Brașov și Timișoara, cu o suprafață de 90.000 metri pătrați, pentru care a alocat un buget de 48 de milioane de euro, mai mult de jumătate din suma investită în total în acest an pe piețele în care activează, care s-a ridicat la 74 de milioane de euro.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Tranzacție: Terra Park, deschis de Nadia Comăneci, Elena Udrea și fostul primar din Chicago, dar intrat în faliment, a fost cumpărat de Primăria lui Robert NegoițăPe lângă aceste achiziții, compania belgiană a investit 52 de milioane de euro în România (din 128 de milioane de euro total investit în țările în care activează) pentru dezvoltarea a 132.100 metri pătrați de spații logistice și industriale în Timișoara, Râmnicu Vâlcea, Oarja (jud. Argeș), Cluj-Napoca, Roman etc.
Investitiile pe care WdP le are în plan pentru sfârșitul anului 2018 și pentru 2019 se ridică la 107 milioane de euro și vizează dezvoltarea a 186.600 metri pătrați de spații noi, cea mai mare parte lângă București – Dragomirești și Ștefăneștii de Jos.
WdP a anunțat anterior că are în vedere ca, până în 2020, să ajungă la un portofoliu de 500 de milioane de euro în România.
WDP este unul dintre cei mai importanti jucători belgieni pe piața proprietății industriale și semi-industriale, fiind controlat de familia DePauw, cu Tony De Pauw ca CEO, cu o avere estimată la peste 420 milioane euro.
CITEȘTE ȘI Decizie Microsoft: a semnat pentru 23.000 metri pătrați de birouri în complexul Campus 6 din Capitală, cea mai mare tranzacție din acest anÎn 2016, firma prin care investitorul belgian operează în România era deținută în proporție de 49% de omul de afaceri Jeroen Biermans, șeful WDP Development, subsidiara locală.
La începutul acestui an, compania WdP și-a crescut participația la subsidiara din România de la 51% la 80%, decizia având la bază strategia companiei de a ajunge la un portofoliu de 500 milioane de euro pe piața românească.